شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

تفاوت انواع سنسور های کنترل سطح

تفاوت انواع سنسور های کنترل سطح

تفاوت سنسور کنترل سطح اولتراسونیک و سنسور کنترل سطح راداری

برای سنجش سطح مواد در مخازن بهترین روش استفاده از سنسور کنترل سطح می باشد اما سنسور های کنترل سطح نیز از تکنولوژی های مختلفی برای سنجش مواد استفاده می کنن که این موضوع موجب تمایز آن ها می شود. در ادامه می خواهیم برخی از تفاوت های سنسور کنترل سطح اولتراسونیک و سنسور کنترل سطح راداری را با هم بررسی کنیم

شرایط محیطی: سنسور کنترل سطح اولتراسونیک باید در یک محیط قابل پیش بینی نصب شوند. این به این دلیل است که گرد و غبار، رطوبت و سایر پارامترهای فیزیکی ممکن است باعث آلودگی و بر دقت سیگنال بازتابی شوند. از سوی دیگر، سنسور کنترل سطح رادار حتی در محیط‌های صنعتی غبارآلود و به طور کلی سخت کار می‌کنند.

محدودیت های فشار: ترانسمیتر سطح اولتراسونیک برای محدودیت های فشار زیاد یا منفی در نظر گرفته نشده اند. این دستگاه می تواند حداکثر فشار کاری 3 بار را تحمل کند. اما ترانسمیتر سطح رادار ممکن است در حداکثر فشار کاری بیش از 4 مگاپاسکال کار کند.

محدودیت های دما: سطح سنج اولتراسونیک با دمای بیش از 80 درجه سانتی گراد به خوبی کار می کنند. تغییر دما یا نوسانات فرآیند ممکن است خوانش نامناسبی ایجاد کند. فرستنده سطح رادار موج هدایت شونده در دمای 315 درجه سانتیگراد به خوبی کار می کند.

دقت: تغییرات در چگالی، اسیدیته، ویسکوزیته بر دقت فرستنده های سطح رادار تأثیری ندارد. بنابراین، فرستنده های رادار دقیق تر از فرستنده های سطح اولتراسونیک هستند. برای اندازه گیری سطح مخزن ذخیره از فرستنده های راداری با دقت بالا استفاده می شود.

عملکرد: عملکرد سنسور اندازه گیری سطح اولتراسونیک بر اساس قدرت موج صوتی منعکس شده است، در حالی که سنسور سطح رادار مستقل از شرایط فرآیند عملکرد خوبی دارد.

کاربردها: فرستنده های اولتراسونیک یک انتخاب عالی برای اندازه گیری سطح جامد و همچنین مایع هستند. آنها به طور گسترده برای تشخیص حضور و پروفایل اشیاء استفاده می شوند. صنعت کارواش یکی از نمونه های عالی استفاده از حسگرهای اولتراسونیک برای افزایش کارایی و بهبود فرآیندها است. رایج ترین کاربردهای فرستنده های سطح رادار مواد معدنی و معدن، نفت و گاز، مخازن مخلوط آسفالت، مخازن آلوم و موم، دارویی، خمیر و کاغذ و غیره است.

با توجه به موارد بالا می توانید بین سنسور کنترل سطح اولتراسونیک و سنسور اندازه گیری سطح رادار با توجه به شرایط مخزن و مواد داخل آن تصمیم گیری کنید.