شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

نحوه کارکرد سافت استارتر

نحوه کارکرد سافت استارتر

عملکرد و کاربرد سافت استارتر

استارت های نرم موتور الکتریکی شما را از آسیب های احتمالی محافظت می کنند و در عین حال طول عمر موتور الکتریکی و کل سیستم را با کاهش گرمایش ناشی از استارت/توقف مکرر، کاهش تنش مکانیکی روی موتور، شفت آن و کاهش دما افزایش می دهند. تنش های الکترودینامیکی روی کابل های برق

جریان هجومی زیاد همچنین تقاضای زیادی را برای سیستم تامین برق ایجاد می کند که منجر به هزینه اضافی می شود.

سافت استارترها برای موتورها معمولاً در کاربردهای صنعتی که دارای بار اینرسی بالا هستند که نیاز به هجوم زیاد جریان دارند استفاده می شوند.

  • گردگیر

استارت‌های نرم معمولاً در کاربردهای صنعتی استفاده می‌شوند که بار اینرسی بالایی دارند که نیاز به جریان زیادی دارد.

یکی از نمونه های این دستگاه اسکرابر هوا یا گرد و غبار جمع کننده است. اینها فن های بزرگی در داخل خواهند داشت.

در این نرم افزار، مدتی طول می کشد تا فن به حرکت درآید، اما هنگامی که فن حرکت می کند، بار جریان و گشتاور روی موتور کاهش می یابد.

در فن سیستم هوا را به داخل فیلترهایی که ذرات گرد و غبار در آنجا جمع می شوند می کشد. سپس هوای تمیز به کارخانه رانده می شود.

  • سیستم های تامین آب

کاربردهای تامین آب یکی دیگر از کاربردهای عالی این دستگاه های الکترونیکی حالت جامد است. هنگام استفاده از پمپ ها در یک فرآیند، باید آنها را به آرامی بالا بیاورید. در غیر این صورت، باعث افزایش فشار در سیستم آب خواهید شد که می تواند منجر به شرایط خطرناک شود.

  • سیستم های نقاله بار سنگین

سیستم های نوار نقاله ای که بارهای سنگین را جابجا می کنند را می توان با استفاده از یک شروع کننده نرم نیز به حداکثر رساند.

یک سافت استارتر در داخل کنترل پنل قرار خواهد گرفت و با برق سه فاز در قسمت بالایی عرضه می شود. سپس در قسمت پایین، برق سه فاز را به موتور عرضه می کند.