شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

ترموکوپل چیست؟

ترموکوپل چیست؟

ترموکوپل چیست؟ چطورکار می کنند؟

هنگامی که محل اتصال گرم یا سرد می شود، ولتاژ کمی در مدار الکتریکی ترموکوپل ایجاد می شود که می تواند اندازه گیری شود و این با دما مطابقت دارد.

در تئوری، از هر دو فلز می توان برای ساخت ترموکوپل استفاده کرد، اما در عمل، تعداد ثابتی از انواع وجود دارد که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند. آنها برای بهبود خطی و دقت توسعه یافته اند و شامل آلیاژهای توسعه یافته ویژه هستند.

ترموکوپل ها را می توان تقریباً برای هر کاربردی ساخت. آنها را می توان به گونه ای ساخت که مقاوم باشند، سریع پاسخ دهند و محدوده دمایی بسیار وسیعی را اندازه گیری کنند.

ترموکوپل چه کاری انجام می دهد؟


ترموکوپل به سادگی یک سنسور است که برای اندازه گیری دما استفاده می شود. این طراحی حسگر شامل دو سیم فلزی غیرمشابه است که در یک انتها به هم متصل شده اند و به وسیله ای متصل می شوند که قادر به پذیرش ورودی ترموکوپل و اندازه گیری قرائت است. ترموکوپل ها بسته به نوع ترموکوپلی که استفاده می کنید می توانند اندازه گیری دما را در طیف گسترده ای از دماها انجام دهند.

پروب ترموکوپل چیست؟
منظور از ترموکوپل چیست؟ اکنون ما درکی از نحوه کار ترموکوپل و اینکه ترموکوپل چیست داریم، یکی از سوالات رایج این است که پروب ترموکوپل چیست؟

کاوشگر ترموکوپل طراحی سنسوری است که در آن ساخته شده است. چه سنسور از نوع ترموکوپل K، J، T، N باشد، همه این انواع ترموکوپل را می توان در لوله، محفظه یا ساختار یکسان تولید کرد. برای دریافت ایده ای از طراحی معمولی موجود، برخی از محدوده سنسور ترموکوپل ما را بررسی کنید.