شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

پژواک های کاذب کنترل سطح رادار

پژواک های کاذب کنترل سطح رادار

سطح سنج کنترل سطح رادار

به طور کلی، دو نوع پژواک کاذب وجود دارد: پژواک تصادفی و اکو ثابت. پژواک های تصادفی به دلایل زیادی ایجاد می شوند، اما دلایل رایج عمدتا به شرح زیر است.

نصب سنسور سطح سنج رادار در نزدیکی محل ریزش مواد در مخرن منجرب به تولید پژواک کاذب میشود. برای این وضعیت، موقعیت نصب را می توان جایگزین کرد، یا می توان پژواک کاذب را با استفاده از اشکال زدایی محافظت کرد،

دستگاه های همزن در مخزن وجود دارد که در صورت ایجاد اکو کاذب به هم می زنند. در این حالت به طور کلی توصیه می شود از فیلتر برای حذف تا حد امکان استفاده شود.

همچنین دو دلیل اصلی برای اکوهای ثابت وجود دارد.

پژواک کاذب ناشی از موقعیت نصب نامناسب. سطح سنج راداری هوشمند نصب شده در مخزن مخروطی شکل بالای ورودی، مخزن قوسی شکل یا وسط بالای مخزن گرد، پژواک های کاذب تولید می کند که بر پایداری و دقت اندازه گیری تأثیر می گذارد. به همین دلیل پژواک کاذب، راه حل انتخاب مجدد موقعیت نصب است.

پژواک های کاذب ناشی از موانع موجود در تانک. اگر موانعی مانند سوئیچ های سطح یا براکت ها در مخزن وجود داشته باشد، در صورت عدم نصب صحیح، پژواک های کاذب به راحتی رخ می دهد.

برای این شرایط توصیه می شود که راه حل در منبع، یعنی انتخاب محل نصب و روش نصب مناسب متر کنترل سطح راداری انجام شود.

به طور کلی، پژواک های کاذب را می توان با نصب یک لوله موجبر (موجبر شکل خاصی از خط انتقال است که از یک لوله فلزی توخالی تشکیل شده است)در داخل مخزن یا با اتصال یک لوله بای پس در خارج از مخزن و نصب سطح سنج رادار در لوله موجبر یا لوله بای پس از بین برد.

دلایل زیادی برای پژواک کاذب وجود دارد و اگر راه اندازی مشکل را حل نکرد، باید موقعیت نصب را تغییر داد یا زاویه نصب را تنظیم کرد.