شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

تفاوت بین کابل های HV و LV

تفاوت بین کابل های HV و LV

کابل LV و HV چیست؟

کابل ها روی سطوح ولتاژ کار می کنند. آنها بسته به ولتاژی که از سیم ها عبور می کند انتخاب می شوند. در این پست، تفاوت های اساسی بین دو کابل پرکاربرد - HV (ولتاژ بالا) و LV (ولتاژ پایین) را خواهیم دید.

هر دوی این کابل ها از مس و آلومینیوم به عنوان آلیاژ رسانا استفاده می کنند.

کابل های HV
کابل های HV برای انتقال ولتاژ بسیار بالا استفاده می شود. معمولاً در نیروگاه ها و ترانسفورماتورها استفاده می شود. بین 33 کیلو ولت تا 220 کیلو ولت متغیر است. آنها بیشتر روی شبکه های برق کار می کنند.

دلیل استفاده از این نوع کابل ها افزایش کارایی به شکل بسیار خوبی است. از آنجایی که آنها ولتاژهای بسیار بالایی دارند، عایق نیز باید در چنین سیم هایی با تنش بالا بسیار قوی باشد.

آنها یک لایه حفاظتی عایق بسیار بالایی برای یک حالت انتقال قابل اعتماد دارند. با توجه به سطح بالای مهندسی برق مورد استفاده در انتقال ولتاژ چنین سطوح بزرگ، مقیاس بسیار بزرگی از فناوری های اتوماسیون صنعتی مانند DCS، SCADA و سایر حالت های کنترل متمرکز استفاده می شود تا انتقال به درستی از طریق این کابل ها انجام شود. و هیچ خطری برای زندگی انسان یا اطراف آن وجود ندارد.

تفاوت بین کابل های HV و LV
کابل های LV
کابل های LV برای مصارف خانگی و صنعتی در مقیاس کوچک استفاده می شود. بین 70 ولت تا 600 ولت متغیر خواهد بود. مقیاس بزرگی از فن‌آوری‌های اتوماسیون و کارخانه‌هایی که از آن استفاده می‌کنند از این کابل‌ها استفاده می‌کنند، زیرا برای رضایت کار ماشین‌ها کافی هستند.

 می توان گفت اگر از کابل های فشار قوی برای مصارف برق استفاده می شود، کابل های فشار ضعیف برای اهداف کنترلی استفاده می شود. در هر صورت، هیچ انسانی نمی تواند این سیم های زنده را لمس کند وگرنه ممکن است باعث مرگ شود.


ولتاژ نیروگاه ها از طریق ترانسفورماتورها و پست ها کاهش می یابد. که سپس یک ولتاژ قابل اعتماد معمولی برای مقاصد خانگی و صنعتی به ما می دهد.

برای عبور کارآمد تمام این سطوح ولتاژ، کابل ها نقش بسیار مهمی دارند و هر کابل خواص الکتریکی خاص خود را دارد که قبل از انتخاب باید به درستی درک شود.