شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

نحوه نصب و بهره برداری سنسور کنترل سطح اولتراسونیک

نحوه نصب و بهره برداری سنسور کنترل سطح اولتراسونیک

نصب سنسور کنترل سطح اولتراسونیک

برای اسکن اشیاء با سطوح صاف و صاف، سنسورها باید با زاویه 3 ± 90 درجه نسبت به سطح نصب شوند.
از طرف دیگر، سطوح ناهموار می توانند با انحرافات زاویه ای بسیار بزرگتر کنار بیایند. از نظر اولتراسونیک، زمانی سطحی ناهموار در نظر گرفته می شود که ارتفاع قله به دره آن به ترتیب قدر طول موج فرکانس اولتراسونیک یا بزرگتر از این باشد.
سپس صدا به صورت پراکنده منعکس می شود و این می تواند منجر به کوتاه شدن برد عملکرد شود. در مورد سطوح ناهموار، حداکثر انحراف زاویه ای مجاز و حداکثر محدوده تشخیص ممکن باید به روش آزمایشی تعیین شود.
مواد جاذب صدا، به عنوان مثال. پشم پنبه یا فوم های نرم، می تواند محدوده عملیاتی را کاهش دهد. از طرف دیگر مایعات و مواد جامد بازتاب دهنده های بسیار خوبی برای صدا هستند.

فواصل نصب باید به عنوان مقادیر استاندارد در نظر گرفته شود. در مورد اجسامی که در یک زاویه قرار دارند، صدا همچنین می تواند به یک حسگر مجاور منعکس شود. حداقل فواصل نصب باید به روش آزمایشی تعیین شود.
برخی از سنسورها را می توان با یکدیگر همگام کرد و این امکان استفاده از فواصل نصب بسیار کمتری را نسبت به موارد ارائه شده در جدول می دهد. لطفاً به توضیحات سنسورهای مختلف مراجعه کنید.

دقت
دقت (مطلق) اختلاف بین فاصله واقعی بین سنسور و جسم و فاصله اندازه گیری شده توسط سنسور است. دقت قابل دستیابی به خواص بازتابی جسم و تأثیرات فیزیکی مؤثر بر سرعت صوت در هوا بستگی دارد.
اجسام با خواص انعکاسی ضعیف یا زبری سطحی بیشتر از طول موج فرکانس اولتراسونیک تأثیر نامطلوبی بر دقت قابل دستیابی دارند. نمی توان دقیقاً این را کمیت کرد، اما به عنوان یک قاعده سرانگشتی می توانیم عدم دقت چندین طول موج فرکانس اولتراسونیک بکار گرفته شده را فرض کنیم.

دمای هوا
بیشترین تأثیر بر سرعت صوت و در نتیجه بر دقت، دمای هوا (0.17٪/K) است. بنابراین، اکثر سنسورهای اولتراسونیک میکروسونیک حاوی مدار جبران دما هستند. حتی بهتر است که یک اندازه گیری مقایسه ای در یک فاصله مشخص برای تعیین تأثیر دما انجام دهید. به عنوان مثال، سنسور ستون pico برای چنین اندازه گیری های مقایسه ای طراحی شده است. با سنسورهای جبران شده با دما، می توان به دقت 1± ≤ % دست یافت.

فشار هوا
سرعت صوت در محدوده وسیع به فشار هوا بستگی ندارد. میکروسونیک دارای سنسورهای ویژه ای برای اندازه گیری فواصل در فشار بیش از حد 6 بار است.

رطوبت نسبی
در مقایسه با تأثیر دما، تأثیر رطوبت هوا بر دقت را می توان نادیده گرفت.

دقت تکرار R
دقت تکرار، یا تکرارپذیری، انحراف در فواصل اندازه گیری شده را در شرایط یکسان در یک دوره معین توصیف می کند.
دقت تکرار سنسورهای میکروسونیک بهتر از 0.15% است.