شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

کلید اتوماتیک چیست

کلید اتوماتیک چیست

کلید اتوماتیک چگونه کار می کند؟


کلید اتوماتیک (ATS) یک دستگاه سوئیچینگ برق هوشمند و خودکار است که توسط منطق کنترل اختصاصی اداره می شود. هدف اصلی یک ATS اطمینان از تحویل مداوم توان الکتریکی از یکی از دو منبع تغذیه به یک مدار بار متصل (تجهیزات الکتریکی - چراغ‌ها، موتورها، رایانه‌ها و غیره) است.

منطق کنترل یا سوئیچ اتوماتیک معمولاً مبتنی بر ریزپردازنده است و به طور مداوم پارامترهای الکتریکی (ولتاژ، فرکانس) منابع برق اولیه و متناوب را کنترل می کند. در صورت خرابی منبع تغذیه متصل، ATS به طور خودکار مدار بار را به منبع تغذیه دیگر (در صورت موجود بودن) منتقل می کند (سوئیچ). به عنوان یک قاعده کلی، اکثر سوئیچ‌های انتقال خودکار به طور پیش‌فرض به دنبال اتصال به منبع برق اولیه (عامل) هستند و فقط در صورت نیاز (خرابی منبع اصلی) یا درخواست (فرمان اپراتور) به منبع برق جایگزین (موتور-مولد، ابزار پشتیبان) متصل می‌شوند.
یک توالی انتقال معمولی شامل:
منبع برق معمولی از کار می افتد.
سوئیچ انتقال بار را به منبع برق اضطراری منتقل می کند که برق از ژنراتور یا تغذیه برق پشتیبان پایدار و در محدوده تحمل ولتاژ و فرکانس تعیین شده باشد. بسته به نیازها و ترجیحات یک مرکز، فرآیند انتقال به صورت خود اقدام یا به صورت دستی آغاز می شود.
سوئیچ انتقال بار را از منبع برق اضطراری به منبع برق معمولی برمی‌گرداند که برق شهری بازیابی شود. فرآیند انتقال مجدد به صورت خود اقدام یا به صورت دستی آغاز می شود.
چه ترتیبات ATS در دسترس است؟
انواع ترتیبات با استفاده از دو منبع تغذیه و سه منبع تغذیه در دسترس هستند