شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

معرفی شیر پنوماتیک

معرفی شیر پنوماتیک

موارد مصرف شیر پنوماتیک

معمولاً 2، 3 یا 5 اتصال که پورت نیز نامیده می شوند. حداقل دو پورت برق شیر و کار را تامین می کند. در صورت لزوم از یک درگاه سوم برای تخلیه سوپاپ یا محرک استفاده می شود. اگر پنج پورت در دسترس باشد، این معمولا برای کنترل یک سیلندر دو اثره است. یک پورت برای تامین باقی می ماند، دو پورت برای کار و دو پورت برای تخلیه استفاده می شود. پورت چیزی نیست جز یک دهانه با رزوه ای که می توان کوپلینگ را درون آن قرار داد. اغلب یک کوپلینگ فشاری است که می توان با آن یک اتصال مستقیم شلنگ ایجاد کرد.

محفظه ای حاوی مکانیسم سوئیچینگ، هوای فشرده را به درگاه کاری صحیح هدایت می کند. فن آوری های مختلف سوئیچینگ امکان عملکردها و کاربردهای مختلف را فراهم می کند.

در نهایت، کنترلر اطمینان حاصل می کند که سوپاپ در زمان مناسب سوئیچ می شود. می توان آن را به صورت دستی، مکانیکی، پنوماتیک یا الکتریکی کار کرد.

نردبان اتوماسیون

در طی چند دهه اخیر، شیرهای پنوماتیکی دستخوش تحولات گسترده ای شده اند. اولین گونه ها به صورت مکانیکی، دستی یا پنوماتیکی کار می کردند. این نسخه ها به دلیل سادگی و قابلیت اطمینان، امروزه نیز به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند.

به دنبال آن، شیرهای برقی معرفی شدند. در این شیرها یک سیم پیچ مغناطیسی و یک سیگنال کنترلی شروع به کلید زدن دریچه می کنند. از آنجایی که نسل فعلی ماشین‌ها از فناوری PLC استفاده می‌کنند، شیرهای الکتریکی در حال حاضر بیشترین استفاده را دارند. در وبلاگ ما "چگونه یک شیر کار می کند" همه کنترل های ممکن با جزئیات بیشتری توضیح داده شده است.

از جزیره سوپاپ تا ترمینال حرکت

زمانی که اولین جزیره سوپاپ معرفی شد، یک انقلاب واقعی به راه افتاد. چندین سوپاپ را در یک جزء ترکیب کرد که نصب سریعتر و فشرده تر است.

نسخه بعدی همچنین کنترل ها را به همراه داشت و سیم کشی های فردی یا موازی را با اتصالات چند پین جایگزین کرد. این باعث صرفه جویی در زمان زیادی در سیم کشی و اتصال جزایر شیر می شود.

جدیدترین نسخه های جزیره سوپاپ حتی سیستم های اتوبوس، IO-Link یا PLC را ادغام می کنند. تغییر از یک اتصال چند پین به یک سیستم اتوبوس دوباره باعث صرفه جویی در هزینه می شود، زیرا سیم کشی و اتصال را حتی سریعتر می کند. علاوه بر این، هر گونه نقص را می توان با سرعت بیشتری تشخیص داد.

جدیدترین روند در فناوری سوپاپ، ترمینال حرکت است. این پیشرفت درها را به سمت دیجیتال پنوماتیک باز می کند. بر اساس برنامه های نرم افزاری، به هر موقعیت دریچه می توان عملکردی اختصاص داد که می تواند در لحظه تغییر کند. این طیفی از امکانات جدید را فراهم می کند