شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

اندازه گیری سطح در سیلوها و قیف ها با استفاده از سنسور کنترل سطح اولتراسونیک

اندازه گیری سطح در سیلوها و قیف ها با استفاده از سنسور کنترل سطح اولتراسونیک

کاربرد سنسور کنترل سطح التراسونیک در مخازن های مختلف

بعضی ها تصور میکنن زمانی که مواد جامد است، می توان آن را اندازه گرفت، اما اشتباه است. برای اندازه گیری آن پیش نیازهایی دارد.

سنسور سطح اولتراسونیک چه سطح موادی را می تواند اندازه گیری کند؟

جامد پودری: اندازه گیری آن با سطح سنج اولتراسونیک عمومی دشوار است. اندازه گیری آرد را به عنوان مثال در نظر بگیرید، سنسور سطح اولتراسونیک با برد 10 متر فقط می تواند فاصله حدود 2 متر را اندازه گیری کند و دیگر قادر به اندازه گیری آن نخواهد بود. اندازه گیری موادی مانند پودر سیمان، پودر سویا، بقایای چوب و خاکستر بادی آسان نیست. مواد جامد پودری قابل اندازه گیری عبارتند از: ماسه زرد، پودر آهن، پودر سنگ و سایر مواد با چگالی بیشتر از 3000 کیلوگرم بر متر مکعب.

جامدات دانه ای: قطر ذرات بیشتر از 3 میلی متر و چگالی آن بیشتر از 1000 کیلوگرم بر متر مکعب است. به عنوان مثال: ذرات ABS، سنگ، گندم، و غیره. در شرایط عدم وجود گرد و غبار، سنسور سطح اولتراسونیک انتخاب شده باید 3 برابر بزرگتر از محدوده اندازه گیری واقعی باشد.

جامدات بلوکی: مانند: زغال سنگ، سنگ معدن و غیره، اکثر جامدات بلوکی را می توان اندازه گیری کرد و محدوده سنسور سطح انتخاب شده باید 3 برابر بیشتر از محدوده واقعی باشد.

اندازه گیری سطح در مخازن
مخازن در پروژه های حفاظت از آب نقش بسیار مهمی دارند. ساخت مخازن یک ساختمان مهندسی هیدرولیک برای ذخیره سیلاب و تنظیم جریان آب است. می توان از آن برای ذخیره آب، آبیاری، تولید برق، کنترل سیلاب و پرورش ماهی استفاده کرد.

سطح سنج های اولتراسونیک می توانند تغییرات محتوای موجود در رودخانه ها، دریاچه ها، آب دریا، مخازن، کانال ها و استخرها را اندازه گیری کنند.

سطح مایعات در مخازن شاخص مهمی از میزان منابع موجود است و برای بهینه سازی فرآیند تولید و به حداقل رساندن ضایعات استفاده می شود.

سنسورهای سطح اولتراسونیک از امواج صوتی برای تعیین سطح مایعات استفاده می‌کنند و اندازه‌گیری‌های دقیقی را حتی در محیط‌های چالش برانگیز که سنسورهای سنتی ممکن است از کار بیفتند، ارائه می‌کنند.

در نتیجه، سنسورهای سطح اولتراسونیک با روش اندازه‌گیری بدون تماس، دقت و نیازهای تعمیر و نگهداری کم، انتخاب هوشمندانه‌ای برای هر صنعتی است که به اندازه‌گیری دقیق سطح در مخازن متکی است.