شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

ملاحضات سنسور کنترل سطح خازنی برای مخازن مواد رسانا

ملاحضات سنسور کنترل سطح خازنی برای مخازن مواد رسانا

سنسور خازنی در مخازن با مواد رسانا

با کاهش سطح مایع، پروب خیس می ماند و یک مسیر رسانا بین پروب و دیواره رگ ایجاد می کند. هر چه سطح سریعتر تغییر کند، احتمال بروز این نشانه نادرست بیشتر است. هنگامی که سیال فرآیند رسانا است، توصیه می شود از پوشش عایق PFA یا Kynar روی سطح پروب رسانا استفاده کنید.
دما هم بر اجزای حسگر داخل ظرف (پروب‌ها و عایق‌های فعال) و هم بر اجزای الکترونیکی و محفظه بیرونی تأثیر می‌گذارد. یک کاوشگر فعال معمولاً از فولاد ضد زنگ ساخته می شود و به همین دلیل (مگر اینکه پوشش داده شده باشد) برای اکثر کاربردها مناسب است. عایق های پروب می توانند PFA، Kynar یا سرامیکی باشند و باید برای دمای عملیاتی کاربرد انتخاب شوند. محفظه و لوازم الکترونیکی تحت تأثیر دمای داخلی و خارجی ظرف قرار می گیرند.
حدود دمای محیط معمولاً توسط سازنده مشخص می شود، اما ارزیابی هدایت گرما از یک فرآیند در دمای بالا دشوارتر است. هدایت گرما را می توان با استفاده از یک کوپلینگ نصب شده طولانی یا یک جفت ساخته شده از مواد رسانایی حرارتی کم کاهش داد. اگر چنین روش‌هایی کافی نباشند، لوازم الکترونیکی ممکن است تا فاصله 20 فوتی نصب شوند و از طریق کابل کواکسیال وصل شوند. با این حال، ظرفیت ذاتی کابل، حساسیت کلی سیستم را کاهش می دهد.
مسکن ها همچنین باید با الزامات محیط های خطرناک، شستشو، مرطوب و/یا گرد و غبار سازگار باشند. محیط های ضد انفجار ممکن است نیاز به تاییدیه مسکن داشته باشند. علاوه بر این، کاوشگر فعال ممکن است نیاز داشته باشد که ذاتاً ایمن باشد.
اگر مواد فرآیند برای فولاد ضد زنگ خورنده باشد، پروب باید با Kynar یا PFA برای محافظت پوشش داده شود. رایتون انتخاب خوبی برای مواد ساینده است، و برای کاربردهای بهداشتی یا مواد غذایی، فولاد ضد زنگ و PFA یک ترکیب کاوشگر و عایق خوب هستند.