شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

روش انتخاب منبع تغذیه

روش انتخاب منبع تغذیه

نحوه اندازه گیری و انتخاب متن تصویری منبع تغذیه


همه ما می دانیم که ولتاژ ورودی AC در حالت ناپایدار می تواند خطرناک باشد. به همین دلیل است که از منابع تغذیه برای تبدیل ولتاژ AC به ولتاژ خروجی DC ایمن، ثابت و ثابت استفاده می‌کنید. اما سوال اینجاست که هنگام انتخاب منبع تغذیه باید به چه چیزی فکر کنید؟ در قسمت امروز ما ملاحظات کلیدی برای انتخاب مناسب برای برنامه شما را بررسی خواهیم کرد.
معیارهای انتخاب اولیه برای منبع تغذیه
هنگام انتخاب منبع تغذیه مناسب برای شما، معیار اصلی انتخاب ولتاژ ورودی، ولتاژ خروجی و ظرفیت توان خروجی است. انتخاب های معمولی ولتاژ ورودی شما 120-240 ولت تک فاز (متداول ترین) یا 230-480 ولت سه فاز خواهد بود. استفاده نادرست از ولتاژ ورودی ممکن است باعث از کار افتادن منبع تغذیه شود. ولتاژ خروجی معمولی 12 ولت یا 24 ولت است که 24 ولت رایج ترین آنها است. استفاده نادرست از ولتاژ خروجی می تواند به طور بالقوه به دستگاه های حساس و گران قیمت شما مانند PLC آسیب برساند.
کل وات مورد نیاز را محاسبه کنید
برای انتخاب رتبه مناسب برق منبع تغذیه، رتبه‌بندی‌های فعلی دستگاه‌هایی را که با منبع تغذیه کار می‌کنید جمع کرده و آن را در ولتاژ خروجی منبع تغذیه ضرب کنید. این به شما کل وات مورد نیاز برای اجرای سیستم شما را می دهد. شما همیشه می خواهید یک وات منبع تغذیه را انتخاب کنید که کمی بزرگتر از مقدار مورد نیاز برای اجرای سیستم باشد. منبع تغذیه کم حجم سیستم را به درستی اجرا نمی کند و باعث خاموش شدن احتمالی و آسیب به تجهیزات متصل به منبع تغذیه می شود.