شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

انتخاب پره مناسب برای سنسور سوییچ پره ای

انتخاب پره مناسب برای سنسور سوییچ پره ای

5 عاملی که باید برای انتخاب پره های مناسب درسنسور کنترل سطح سوییچ پره ای نظر گرفت

انتخاب یک پره مناسب برای عملکرد صحیح ابزار اساسی است. عواملی که باید در نظر گرفته شوند در زیر فهرست شده و به تفصیل آمده است.

1. حداقل چگالی
هر ماده دارای حداقل چگالی است که باید در هنگام انتخاب پره در نظر گرفت، که باید توانایی تشخیص حداقل چگالی بیشتر یا مساوی با چگالی مواد را داشته باشد.

بنابراین توصیه نمی شود برای تشخیص مواد بسیار سبک مانند خاکستر، ملخ مناسب برای مواد با وزن متوسط ​​انتخاب کنید، زیرا ممکن است ملخ سطح اصطکاک لازم و کافی برای تشخیص آن را نداشته باشد و در حال حفر کردن یک طاقچه بیکار بچرخد.

با این حال، تمام پره های مناسب برای مواد سبک، حتی برای مواد سنگین‌تر نیز به خوبی کار می‌کنند، مشروط بر اینکه به اندازه کافی از سقوط مستقیم یا وزن مواد محافظت شوند، به خصوص برای نشانگرهای حداقل سطح. در چنین مواقعی همیشه لازم است برای قسمت نشانگر داخل سیلو یک محافظ (پادل و امتداد احتمالی) ایجاد شود.

2. حداقل قطر نصب
در تمام مواردی که امکان نصب پره از داخل وجود ندارد، باید حداقل قطر نصب را در نظر داشت، یعنی اندازه کوچکترین سوراخ عبوری که پره قادر به عبور از آن است.

نسخه های یک تیغه معمولاً از قطرهای کوچک عبور می کنند، در حالی که آنهایی که تیغه های بیشتری دارند به سوراخ های نصب بزرگتری نیاز دارند.

3. قطر پره در طول چرخش
پره باید بتواند آزادانه در طول مسیر خود بچرخد، بدون اینکه با موانعی مانند دیواره های سیلو، حفاظ ها یا تقویت کننده ها برخورد کند. قطر پارو به سادگی قطر سیلندر ایده‌آل است که توسط پارو در طول چرخش کامل آن اشغال شده است.

4. تعداد تیغه ها
هنگام نصب در داخل فیلترهای سیکلون یا هر جا که جریان هوای قوی وجود دارد، توصیه می شود که پاروهایی با 2 یا 3 پره انتخاب کنید تا تعادل بیشتری در نیروهای آیرودینامیکی داشته باشید و از سیگنال های نادرست از نشانگر سطح چرخشی جلوگیری کنید.

5. مواد
پره های آلومینیومی سازش خوبی بین صرفه جویی و دوام هستند و در صورت نصب سنتی بهترین انتخاب هستند. همچنین مقاومت مکانیکی بالا، همراه با مقاومت شیمیایی و سایشی خوب اطمینان حاصل کنند.