شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

سنسور کنترل سطح راداری و سنسور کنترل سطح خازنی RF admittance

سنسور کنترل سطح راداری و سنسور کنترل سطح خازنی RF admittance

تفاوت بین سطح سنج راداری و سوئیچ سطح خازنی RF admittance

سوئیچ سطح خازنی RF یک سوئیچ اندازه گیری سطح رایج با کاربرد گسترده است .که عمدتاً برای اندازه گیری سطح پلاستیک، خوراک، دانه، لاستیک، دارو، شن، مواد غذایی، سیمان، رنگ، لباس، خمیر کاغذ و سایر مواد استفاده می شود. وقتی صحبت از سوئیچ سطح خازنی RF می شود، بسیاری از مردم می پرسند: تفاوت بین سوئیچ سطح خازنی RF و سطح سنج رادار چیست؟

اولاً، اصل کار این دو متفاوت است

1- سطح سنج راداری  بر اساس اصل بازتاب دامنه زمان (TDR: بازتاب سنجی دامنه زمان)، پالس مایکروویو از انتهای آنتن به بیرون منتقل می شود. هنگامی که پالس ساطع شده سطح محیط اندازه گیری شده را لمس می کند، بخشی از انرژی به عقب منعکس شده و توسط همان آنتن دریافت می شود. از طریق اصل فناوری گسترش زمان، فاصله بین دستگاه فرستنده و سطح محیط اندازه گیری شده متناسب با زمان انتشار پالس است و فاصله زمانی بین پالس های ارسال کننده و دریافت کننده محاسبه می شود تا بیشتر فاصله آنتن تا سطح محیط اندازه گیری شده را استنتاج کنید.

2- اصل کار سوئیچ سطح خازنی RF این است که اندازه گیری و کنترل سطح را با احساس تغییر مقاومت الکتریکی (مقاومت خازنی و امپدانس) بین پروب و بدنه مخزن انجام دهد. واحد الکترونیکی داخلی آن، از قطب اندازه گیری کاوشگر و راکتانس مخزن بدون بار با هم برای تشکیل یک مدار پل متعادل و تولید یک سیگنال نوسانی پایدار. هنگامی که محیط اندازه گیری شده قطب اندازه گیری پروب را می پوشاند، باعث می شود راکتانس بین قطب اندازه گیری پروب و مخزن تغییر کند و در نتیجه مدار پل نامتعادل شود و سیگنال نوسان متوقف شود، که توسط مدار پشتی تشخیص داده می شود .

دوما ، مزایای فنی این دو متفاوت است

1، مزایای فنی سطح سنج  رادار

سطح سنج رادار برای اندازه گیری سطح مداوم مایع، ذرات و دوغاب، اندازه گیری تحت تأثیر تغییرات رسانه، تغییرات دما، گاز بی اثر و بخار، گرد و غبار، فوم و غیره قرار نمی گیرد. بالاترین دقت سطح سنج رادار 3 میلی متر است، حداکثر برد 100 متر، بالاترین مقاومت دما 250 درجه، بالاترین مقاومت فشار 40 بار.

2، مزایای فنی سوئیچ خازنی RF

با توجه به استفاده از یک سری طراحی نوآورانه و فناوری پیشرفته، تعداد سوئیچ هدایت فرکانس رادیویی دارای یک مزیت منحصر به فرد است

(1) کاربرد قوی: در اندازه گیری خاکستر بادی، ذرات جامد، مواد چسب دارای طیف گسترده ای از کاربردها هستند.

2) استفاده آسان: نشانگر LED دو رنگ خارجی، طراحی سر قابل چرخش می تواند بهترین جهت LED را درک کند، مناسب برای مشاهده از راه دور.

(3) قابلیت اطمینان بالا: محصول دارای گواهینامه تست قابلیت اطمینان شخص ثالث، حساسیت بالا، مقاومت قوی در برابر مواد آویزان، با قابلیت اطمینان و ثبات بالا است. طراحی مدولار، نصب و نگهداری آسان.

(4) مقاومت در برابر ضربه قوی: سنسور با یک قلاف محافظ فولاد ضد زنگ در خارج، با مقاومت در برابر ضربه قوی ارائه می شود که می تواند به طور موثر آسیب به پروب ناشی از ضربه مواد را کاهش دهد.

5) طراحی مقاوم در برابر درجه حرارت بالا: دمای فرآیند می تواند تا 450 ℃ برسد.

سوم، موارد کاربرد این دو متفاوت است

1 -سطح سنج  رادار مناسب برای مصالح ساختمانی، صنایع شیمیایی، حفاظت از آب، برق، حفاظت از محیط زیست، سیمان، غذا، دارو و سایر صنایع، برای اندازه گیری رسانه های مایع مانند آب، فاضلاب صنعتی، اسید هیدروکلریک، نیتریک است. اسید، اسید سولفوریک، مایعات اسیدی و قلیایی، دوغاب سیمان، دوغاب آهک و دوغاب های مختلف مواد غذایی و مواد جامد مختلف مانند مواد اولیه شیمیایی، مصالح ساختمانی، آلومینا، سنگ معدن، سنگ آهک، کربن زغال سنگ، سیمان، دانه و غیره.

 

2-سوئیچ خازنی RF به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد، مواد اندازه گیری عمدتاً خاکستر بادی، ذرات جامد، مایع، مواد چسبنده، عمدتا در متالورژی، حفاظت از محیط زیست، صنایع شیمیایی، برق، سیمان و سایر صنایع مخازن بزرگ و اندازه گیری سیلو، به ویژه مناسب استفاده می شود. برای کنترل سطح خاکستر جمع کننده گرد و غبار نیروگاه، سطح ذخیره سازی خاکستر و سایر کنترل ها.