شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

سیستم کنترل سطح حباب (bubbler)

سیستم کنترل سطح حباب (bubbler)

سیستم های اندازه گیری سطح و دیفرانسیل یک سیستم سطح حباب چگونه کار می کند:

حباب تراز با فشار دادن یک گاز (هوای فشرده) با سرعت جریان تقریباً ثابت به بیرون از کف لوله باز (لوله فرو بردن) غوطه ور در مایع عمل می کند. فشار برگشتی در این لوله اندازه گیری می شود. با مشخص بودن چگالی مایع، سطح را می توان با استفاده از فشار برگشتی و چگالی محاسبه کرد. یک فرستنده فشار، فشار برگشتی را برای ارائه خروجی 4-20 میلی متری به یک کنترل کننده، که سطح مایع را محاسبه می کند، تبدیل می کند.

در جزئیات بیشتر، یک منبع هوای فشرده به یک فیلتر/رگولاتور عرضه می شود. فیلتر/رگولاتور یک منبع فیلتر شده و کاهش فشار هوا را برای کنترل کننده جریان ثابت فراهم می کند. کنترل‌کننده یک نرخ حجمی تقریباً ثابت جریان را که روی 1SCFH تنظیم شده است، بدون توجه به فشارهای مختلف فرآیند یا عرضه، حفظ می‌کند. این جریان ثابت هوای فشرده از طریق کنترل‌کننده جریان از طریق یک روتامتر (که نرخ جریان را نشان می‌دهد) به لوله فرورفتگی جریان می‌یابد. فشار برگشت هیدرواستاتیک لوله شیب توسط فرستنده فشار گیج اندازه گیری می شود که سیگنال 4-20ma را ارسال می کند. این سیگنال می تواند برای کنترل پمپ، آلارم های صوتی استفاده شود یا می تواند به یک کنترل کننده منطقی قابل برنامه ریزی برای استفاده بیشتر در کنترل عملکردهای یک فرآیند ارسال شود.

برنامه های کاربردی حباب:

حباب سطح را می توان برای نظارت بر صفحه های ورودی برای یافتن زباله و شروع یک شستشوی برگشتی با انفجار هوا استفاده کرد. این کار با قرار دادن یک لوله غوطه وری در هر طرف صفحه انجام می شود و زمانی که اختلاف فشار بین این دو به یک نقطه خاص رسید، می توان یک شستشوی معکوس برای تمیز کردن صفحه ها شروع کرد. به این سیستم حباب کننده سطح تفاضلی می گویند.

حباب سطح را می توان برای اندازه گیری سطح چاه مرطوب برای کنترل پمپ های ورودی استفاده کرد.

حباب سطح را می توان برای اندازه گیری سطوح در انواع مایعات مانند ایستگاه های زباله بهداشتی استفاده کرد.

حباب سطح می تواند جایگزینی برای ترانسمیترهای سطح اولتراسونیک باشد.

مزایای حباب:

حباب ساز مزایای متعددی نسبت به انواع دیگر دستگاه های اندازه گیری سطح و دیفرانسیل دارد.

نسبت به کف سطحی، pH، رسانایی، دما، تلاطم و محتوای جامد مصون است.

قابلیت اطمینان بهتر از سایر روش‌های اندازه‌گیری سطح است، زیرا لوله شیب تنها بخشی از سیستم است که با مایع اندازه‌گیری شده در تماس است.

سنسور در تماس مستقیم با مایع نیست و عمر طولانی و پایداری کالیبراسیون بیشتر را ارائه می دهد.

دقت از 1٪ تا 0.075٪، کالیبره شده کارخانه است.

پنل ابزار می تواند تا چند صد فوت از آنچه اندازه گیری می شود قرار گیرد.

مناسب برای کاربردهایی با مایعات خورنده، اسیدی، خطرناک، فرار، مذاب، برودتی یا رادیواکتیو.

گاز پاکسازی (هوای فشرده) جداسازی کامل از مایع اندازه گیری شده را فراهم می کند.