شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

رادارهای موج هدایت شونده

رادارهای موج هدایت شونده

استفاده از سنسور کنترل سطح راداری در پالایشگاه نفت

در پالایشگاه های نفت، نفت خام را می گیرند و آن را به محصولات قابل استفاده برای سایر صنایع و مصرف کنندگان تبدیل می کنند. از ابتدا تا انتها، بسیاری از مواد ناخواسته حذف می شوند که برخی از آنها خطرناک، خورنده یا هر دو هستند.

یکی از خطرناک ترین و خورنده ترین محصولات جانبی در گودال گوگرد یافت می شود - یک گودال بتنی برای ذخیره گوگرد مذاب. اینجا جایی است که سولفید هیدروژن، گازی بی رنگ، قابل اشتعال، سمی و خورنده را نیز خواهید یافت. حفظ سطح عملکرد ایمن در گودال گوگرد به همان اندازه که خطرناک است مهم است.

 

غلبه بر انواع چالش ها

در داخل گودال گوگرد، دما برای جلوگیری از جامد شدن گوگرد افزایش می یابد. با این حال، اگر دما به هم بخورد، گوگرد می تواند تبخیر و متبلور شود. این منجر به تجمع بیش از حد در داخل گودال گوگرد، از جمله در هر ابزار اندازه گیری سطح می شود.

اکثر سنسورهای اندازه گیری سطح منجر به خطای اندازه گیری یا خرابی کامل می شود که منجر به کاهش راندمان در واحد بازیابی گوگرد و در نهایت تعمیر و نگهداری، تعمیر یا تعویض می شود. دماهای بالا و خواص شیمیایی گوگرد تنها بر دشواری های این اندازه گیری می افزاید.

رادارهای موج هدایت شونده میله ای به دلیل نحوه عملکرد فناوری قادر به اندازه گیری سطح از طریق تجمع بیش از حد هستند. یک پالس مایکروویو با دامنه کم و فرکانس بالا به سمت پایین به داخل گودال گوگرد در امتداد یک پروب انتقال فرستاده می شود. هنگامی که پالس به سطح گوگرد مذاب می رسد، سیگنال به الکترونیک حسگر منعکس می شود، که از زمان پالس برای محاسبه سطح استفاده می کند.

رادارهای موج هدایت شونده از میله یا پروب کابل در کاربردهای گوگرد استفاده می کند. همانطور که گوگرد روی کاوشگر جمع می شود، پالس های مایکروویو در حین حرکت به سمت پایین پروب شروع به کند شدن می کنند. این تغییر جزئی زمان پرواز را تغییر می‌دهد و اپراتورها ممکن است متوجه یک اختلاف اندازه‌گیری کوچک شوند - اختلافی که در سطوح پایین‌تر در گودال گوگرد تشدید می‌شود، اما در سطوح بالاتر به حداقل می‌رسد. این ناهماهنگی ناشی از انباشتگی به راحتی قابل محاسبه و اصلاح است.

مانند هر موقعیت انباشته‌ای، گوگرد متبلور می‌شود و روی کاوشگر داخل گودال تجمع می‌یابد تا اینکه در نهایت، تجمع بیش از حد سنگین می‌شود و می‌ریزد. آنچه باقی می ماند میزان تجمعی است که در طول عمر ابزار روی پروب خواهد بود. در این مرحله، اندکی پس از نصب، اپراتورها می توانند سنسور را مجدد کالیبره کنند تا سطح دقیق تری را در کل محدوده اندازه گیری دریافت کنند.

 

اندازه گیری سطح قابل اعتماد و دقیق در گودال گوگرد به دلیل ماهیت خطرناک کاربرد بسیار مهم است. رادار موج هدایت شونده راه حلی را ارائه می دهد که در آن سایر فناوری ها به دلیل گرما، خورندگی و تجمع بیش از حد گوگرد مذاب با مشکل مواجه می شوند و حتی با شکست مواجه می شوند.