شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

آداپتورهای HART بی سیم

آداپتورهای HART بی سیم

استفاده از آداپتورهای HART بی سیم
 

یک روش برای فعال کردن اندازه گیری بی سیم برای فرآیندهای صنعتی ،بسیاری از اپراتورها با پروتکل ارتباطی HART آشنا هستند و از ارتباطات HART برای طیف گسترده ای از قابلیت های خود استفاده می کنند. با این حال، به دلیل سرمایه‌گذاری برای دریافت حسگرهایی با خروجی HART، دیدن برنامه‌هایی که ترکیبی از سنسورهای استاندارد 4-20 میلی آمپر و سنسورهای فعال HART وجود دارد، بسیار رایج است. به دلیل پروتکل‌های ارتباطی مختلف، فرآیند جمع‌آوری داده‌ها می‌تواند بسیار دشوار باشد. همچنین سرمایه‌گذاری در فناوری جدید حسگر نه تنها به دلیل هزینه، بلکه به این دلیل که محل قرارگیری سنسورها نصب را بسیار دشوار می‌کند، می‌تواند دشوار باشد. اینجاست که محصولاتی مانند آداپتور HART بی‌سیم وارد عمل می‌شوند.

آداپتورهای بی سیم HART  به عنوان یک ماژول رابط برای انتقال بی سیم 4-20 میلی آمپر و سیگنال های HART از دستگاه های میدانی متصل عمل می کنند. این به ویژه برای آن دسته از برنامه هایی که دارای سنسورهای 4-20 میلی آمپری و سنسورهای فعال HART هستند مفید است زیرا به اپراتورها اجازه می دهد داده ها را از یک پروتکل ارتباطی جمع آوری کنند. با برد تا 250 متر در فضای باز یا 50 متر در داخل خانه، انتقال داده ها برای مکان های حسگر از راه دور یا دسترسی به آن دشوار است، جایی که استفاده از کابل ممکن است امکان پذیر نباشد یا زیرساخت فعلی را نمی توان تغییر داد.

به طور خلاصه، اگر اپراتورها بخواهند فناوری خود را با پروتکل ارتباطی HART بدون نیاز به تغییر کامل زیرساخت یا نیاز به استقرار سریع یک راه حل استاندارد کنند، آداپتورهای HART بی سیم ممکن است راه حلی باشند.

سنسورهای کنترل سطح تولید شرکت مدرن سیستم البرز،  نیز به صورت سفارشی میتواند دارای پروتکل های ارتباطی HART بی سیم بوده و از این روش اتصال ، بیشتر در مواردی که هدف نصب و ایجاد کنترل نظارتی توزیع شده می باشد (مثل خطوط لوله، ایستگاه های انتقال مواد، مخازن و انبارها) استفاده می شود.