شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

استفاده از سنسور سطح اولتراسونیک برای اندازه‌گیری سطح گلوله‌های پلاستیکی

استفاده از سنسور سطح اولتراسونیک برای اندازه‌گیری سطح گلوله‌های پلاستیکی

اندازه گیری سطح گلوله های پلاستیکی

 

صنعت پلاستیک در حال گسترش در سراسر بازار جهانی است. از اسباب بازی ها، کیسه ها و ظروف غذا گرفته تا بطری های آب و مبلمان فضای باز، مواد ساخته شده از پلاستیک در زندگی روزمره به وفور یافت می شود. با تمام این موارد، فرآیندهای تولید و توسعه که نیاز به کنترل موجودی، نگهداری سوابق داده ها و کاهش هزینه ها دارند، همراه است. دستگاه های اندازه گیری سطح صحافی به جابجایی پلاستیک های حجیم کمک می کنند.

سنسور کنترل سطح اولتراسونیک از امواج صوتی استفاده می کند. هنگامی که سیگنال پالس اولتراسونیک به سمت یک شی مورد هدف قرار می گیرد، توسط جسم منعکس می شود و اکو به فرستنده باز می گردد. زمان طی شده توسط پالس اولتراسونیک محاسبه می شود و فاصله جسم پیدا می شود.

سنسورهای سطح پیوسته برای موقعیت‌هایی ایده‌آل هستند که مقدار مواد مورد نیاز برای شناسایی مداوم است.

راه‌حل‌های سطوح مختلف دیگری امتحان شده بود، اما هیچ ‌یک نمی‌توانست داده‌های قابل اعتمادی را در اختیار مشتری قرار دهد. اندازه گیری سطح گلوله های پلاستیکی به دلیل ویژگی ها و رفتار محصول در ارتفاعات و مراحل مختلف پردازش (یعنی پر کردن و تخلیه) می تواند چالش برانگیز باشد. سنسور سطح اولتراسونیک غیر تماسی با لوازم جانبی نصب و دروازه سلولی با خدمات به عنوان راه حل ایده آل برای برنامه انتخاب شد.

با توجه به ماهیت دشوار اندازه‌گیری سطح در سیلوهای پلت پلاستیکی، نگرانی اصلی مشتریان این است که چگونه حسگر سطح ماده را در حین پردازش اندازه‌گیری کند، از جمله زاویه تند قرار گرفتن (پر کردن) سطح صاف یا یک سطح مقعر (تخلیه کننده) و خواندن دقیق حجم را فراهم می کند.

علاوه بر این، فرستنده های فرکانس رادیویی چالشی را برای نصب ایجاد می کنند، زیرا تداخل فرکانس رادیویی می تواند نویز را به الکترونیک حسگروارد کند، که بر دقت و قابلیت اطمینان آن تاثیر می گذارد.

پایه هدف گیری گردان، دامنه بیشتری از تنظیم زاویه ای را فعال می کند تا حسگر را به سمت سوراخ تخلیه سیلو هدایت کند.

نتیجه:

استفاده از سنسور سطح اولتراسونیک و پشتیبانی برای اندازه‌گیری سطح گلوله‌های پلاستیکی در سیلو راه‌حلی قابل اعتماد و کارآمد است. دقت، قابلیت اطمینان و مقرون به صرفه بودن حسگر در کمک به مشتری در مدیریت موجودی، جلوگیری از سرریز شدن و افزایش کارایی عملیاتی بسیار ارزشمند بوده است.