شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

چرا یک ولتاژ استاندارد در سراسر جهان وجود ندارد؟

چرا یک ولتاژ استاندارد در سراسر جهان وجود ندارد؟

سطوح مختلف ولتاژ

 

اکثر نقاط جهان از ولتاژ تغذیه حدود 6% 230 ولت استفاده می کنند. جاهای دیگر مانند بریتانیا و استرالیا دارای ولتاژ 230 ولت + 10٪ -6٪ هستند. این تفاوت جزئی از این واقعیت ناشی می شود که اکثر ترانسفورماتورها در بریتانیا هنوز روی 240 ولت تنظیم شده اند.

ایالات متحده و کانادا از ولتاژ تغذیه 6 ± 120 ولت استفاده می کنند. مناطق دیگر مانند ژاپن، عربستان سعودی و برخی از مناطق آمریکای جنوبی از ولتاژی بین 100 تا 127 ولت استفاده می کنند.

انتخاب های مختلف ولتاژ

دلایل تاریخی دلیل اصلی وجود سطوح مختلف ولتاژ و فرکانس بین مناطق مختلف است.

در ایالات متحده، شروع با سیستم 110 VDC بود که توسط ادیسون توسعه یافت، و 110 ولت انتخاب شد زیرا تصور می شد محدوده ایمن مقدار ولتاژ باشد. اما با محدودیت ها و چالش های پیش روی توزیع سیستم DC به ویژه زمانی که فواصل زیادی در میان باشد

AC معرفی شد. و منطقی است که ولتاژ یکسانی را حفظ کنیم تا بتوان از همان لامپ ها و وسایل AC/DC مانند جاروبرقی، اتو، بخاری و غیره استفاده کرد. تغییر ولتاژ با این همه چراغ منطقی نیست. و وسایل از قبل در حال استفاده بودند. بنابراین آنها مقدار 110 ولت را حفظ کردند اما به سیستم AC تغییر مکان دادند. این مقدار در طول سال ها افزایش یافت تا به مقدار ولتاژ استاندارد فعلی 120 ولت رسید.

ژاپن بنا به دلایلی دارای ولتاژ 100 ولت است، نیمی از کشور 50 هرتز و دیگری 60 هرتز است. این احتمالاً نتیجه تجهیزات آلمان در مقابل ایالات متحده در دهه 1890 است.

 

در اروپا نیز مانند ژاپن و آمریکا امروز از سیستم 120 ولت استفاده می شد، اما افزایش ولتاژ برای انتقال توان بیشتر با تلفات کمتر و کاهش هزینه هادی های مورد استفاده ضروری تشخیص داده شد. بنابراین، در سال 1899، Berliner Elektrizitäts-Werke (BEW)، یک شرکت برق برلین، یک سیستم جدید 220 ولتی را معرفی کرد تا از تمام مزایای مربوط به سطح ولتاژ بالاتر در مقایسه با یک سیستم 110 ولت استفاده کند.

این شرکت توانست هزینه تبدیل تجهیزات مشتری را از 110 ولت به 220 ولت با صرفه جویی در هزینه هادی های توزیع جبران کند.

این به مدلی برای توزیع برق در آلمان و بعداً بقیه اروپا تبدیل شد.

 

چرا یک ولتاژ استاندارد در سراسر جهان وجود ندارد؟

دلیل اصلی آن فشار و مشکلاتی است که تولید کنندگان و شرکت های برق برای تغییر سیستم ها و محصولات از قبل تاسیس شده خود به استاندارد یکپارچه جدید با آن مواجه خواهند شد.