شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

کنترل سطح آب چیست؟

کنترل سطح آب چیست؟

سنسور سطح آب چیست؟

سنسور سطح آب دستگاهی است که سطح مایع را در یک ظرف ثابت که خیلی زیاد یا خیلی کم است اندازه گیری می کند. با توجه به روش اندازه گیری سطح مایع می توان آن را به دو نوع تماسی و غیر تماسی تقسیم کرد. نوع ورودی فرستنده سطح آب که ما به آن می گوییم یک اندازه گیری تماسی است که ارتفاع سطح مایع را به سیگنال الکتریکی برای خروجی تبدیل می کند. در حال حاضر یک فرستنده سطح آب پر استفاده است.

 

استفاده از سنسور سطح آب

سنسور سطح آب چگونه کار می کند؟

اصل کار سنسور سطح آب این است که وقتی در یک عمق معین در مایع مورد اندازه‌گیری قرار می‌گیرد، فشار روی سطح جلویی سنسور به ارتفاع سطح مایع تبدیل می‌شود. فرمول محاسبه Ρ=ρ.g.H+Po، در فرمول P فشار روی سطح مایع حسگر است، ρ چگالی مایعی است که باید اندازه گیری شود، g شتاب محلی گرانش، Po است. فشار اتمسفر روی سطح مایع، و H عمقی است که حسگر در آن به مایع سقوط می کند.

 

سنسور سطح دستگاهی است که برای نظارت و اندازه گیری سطوح مایع (و گاهی اوقات جامد) طراحی شده است. هنگامی که سطح مایع تشخیص داده می شود، سنسور داده های حس شده را به یک سیگنال الکتریکی تبدیل می کند. سنسورهای سطح عمدتاً برای نظارت بر مخازن، مخازن نفت یا رودخانه ها استفاده می شوند

ازجمله سنسورهای تماسی میتوان سنسورها کنترل سطح خازنی ، سنسور سطح فلوتری (شناوری ) ، سنسورهای هیدرواستاتیک که برای چاه و دریاچه ها استفاده میشوند نام برد . همچنین سنسورهای غیر تماسی مانند سنسورهای اولتراسونیک ، سنسورهای راداری که تکنولوژی پیشرفته ای دارند ، این سنسور های سطح می توانند در هر لحظه اطلاعاتی از ارتفاع مواد داخل مخزن به مشتری بدهند.