شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

کلید جیوه ای دیگ بخار

کلید جیوه ای دیگ بخار

سوئیچ های جیوه ای

کلیدهای جیوه ای یک یا چند مجموعه از کنتاکت های الکتریکی در یک پاکت شیشه ای مهر و موم شده دارند که حاوی مهره ای از جیوه است. پاکت همچنین ممکن است حاوی هوا، گاز بی اثر یا خلاء باشد. جاذبه دائماً قطره جیوه را به پایین ترین نقطه در پاکت می کشد. هنگامی که سوئیچ در جهت مناسب کج می شود، جیوه مجموعه ای از کنتاکت ها را لمس می کند، بنابراین مدار الکتریکی را از طریق آن کنتاکت ها تکمیل می کند. کج کردن سوئیچ در جهت مخالف باعث می‌شود که جیوه از آن مجموعه تماس‌ها دور شود و در نتیجه آن مدار قطع شود. سوئیچ ممکن است شامل چندین مجموعه از کنتاکت ها باشد که مجموعه های مختلف را در زوایای مختلف می بندد و به عنوان مثال امکان عملکرد تک قطبی و دو پرتابی را فراهم می کند

 

 

به منظور حفظ عملکرد، ایمنی و کارایی مناسب دیگ بخار، باید بدانید که در سیستم چه اتفاقی می افتد. عملکرد صحیح همه چیز مربوط به جریان اطلاعات است. سیستم کنترل دیگ به شما پارامترهای عملیاتی خود را می گوید و شما به آن می گویید که چه کاری انجام دهد. یکی از مهم ترین پارامترهای دخیل البته فشار سیستم است.

 

از آنجایی که بسیار مهم است، بهترین شیوه ها حکم می کند که یک سیستم باید چندین سنسور نظارت بر فشار داشته باشد. این افزونگی کمک می‌کند مطمئن شوید که یک خطای ساده در یک سنج یا سنسور منجر به عواقب فاجعه‌بار نمی‌شود. در واقع، از آنجایی که یک سیستم دیگ بخار انرژی زیادی تولید و جابجا می کند، ایده خوبی و ایمن است که نظارت اضافی را در هر قسمت از سیستم دیگ بخار ایجاد کنید.

در داخل بسیاری از کنترل های دیگ بخار، یک کلید جیوه ای خواهید دید. در حالی که برخی ممکن است فکر کنند این فناوری قدیمی است، در واقع یک نوع سوئیچ عالی برای این کار است. اول از همه، بسیار قابل اعتماد است. از آنجایی که با استفاده از فیزیک ساده کار می کند، هر بار کار می کند. در مرحله دوم، یک سوئیچ جیوه ای تأیید بصری را ارائه می دهد که سوئیچ خاموش شده است، زیرا به معنای واقعی کلمه می توانید ببینید که آیا در وضعیت "خاموش" یا "روشن" است.

 

با این حال، جیوه یک ماده خطرناک است. به نام ایمنی، کنترل‌های جدیدتر دیگ معمولاً از میکروسوئیچ‌ها برای حفظ فشار عملکرد ایمن استفاده می‌کنند. در حالی که آنها بسیار قابل اعتماد هستند، بازخورد بصری مبنی بر قطع سوئیچ ارائه نمی دهند.