شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

لول سوئیچ  یا  لول ترنسمیتر

لول سوئیچ یا لول ترنسمیتر

تفاوت لول سوئیچ سطح  و لول ترنسمیتر

کنترل و اندازه گیری سطح در فرآیندهای صنعتی برای بهینه سازی عملکرد و اجتناب از مشکلات احتمالی ضروری است. اندازه گیری سطح موقعیت مایع را نسبت به بالا یا پایین ظرف تعیین می کند. سطوح بیش از حد بالا می تواند باعث سرریز شدن و در نتیجه مشکلات ایمنی یا محیطی شود، در حالی که سطوح بسیار پایین می تواند باعث آسیب به تجهیزات شود. دستگاه های کنترل سطح سیال، سطوح مایع را در یک فرآیند به مقدار تعیین شده نظارت، مقایسه و تنظیم می کنند.

 

سوئیچ های شناور مکانیکی روی یک مایع شناور می شوند و با افزایش یا کاهش سطح به صورت عمودی حرکت می کنند. هنگامی که سطح بالاتر یا پایین تر از یک نقطه تنظیم خاص باشد، لول سوئیچ باز یا بسته می شود و اجازه می دهد جریان الکتریکی از دستگاه متصل عبور کند. دستگاه متصل می‌تواند سوپاپ‌ها را برای باز یا بسته کردن، کنترل پمپ‌ها برای ورود یا خروج آب یا راه‌اندازی آلارم برای علامت دادن به مشکل کنترل کند.

لول سوئیچ خازنی بر اساس اصل سنجش ظرفیت هستند. هنگامی که ارتفاع الکترود اندازه گیری توسط مایع تغییر می کند، ظرفیت خازن تغییر می کند. تغییرات ظرفیت خازنی می تواند ناشی از تغییر ارتفاع مایع در مخزن بین الکترود و دیواره مخزن باشد.

سطح سنج فلوتری  مستقیماً در مایع مورد اندازه گیری غوطه ور می شوند و تا حد امکان نزدیک به پایین قرار می گیرند. سنسور فشار شناور فشار هیدرواستاتیک را اندازه گیری می کند که با ارتفاع مایع بالا ارتباط دارد.

کنترل سطح اولتراسونیک برای اندازه گیری سطح مایع با انتشار پالس های صدا در سطح مایع و محاسبه زمان لازم برای بازگشت موج صوتی به سنسور طراحی شده اند. هر چه صدا دورتر می رود، سطح مایع کمتر می شود.

 

لول ترنسمیتر ها  امروزه نسبتاً ارزان هستند، اغلب قابل اعتمادتر و قوی‌تر از سوئیچ‌ها هستند و اطلاعات بیشتری نسبت به سوئیچ‌ها از آنها در دسترس است. همچنین در صورت استفاده از به ترنسمیتر جای سوئیچ، می توانید موجودی قطعات یدکی و آموزش مورد نیاز تکنسین های خود را کاهش دهید.

 

در پایان، در برخی از کارخانه ها به قیمت یک سوئیچ در مقابل یک ترنسمیتر خلاصه می شود و در کارخانه های دیگر عوامل دیگر مهمتر هستند.