شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

دقت اندازه گیری سنسور سطح رادار

دقت اندازه گیری سنسور سطح رادار

دقت اندازه گیری سطح رادار

پارامترهایی که در هنگام انتخاب یک سنسور کنترل سطح رادار و برای دستیابی به دقت مطلوب باید در نظر گرفته شود عبارتند از : تفکیک پذیری (پهنای باند) و فرکانس.

دقت قابل وصول توسط یک دستگاه اندازه گیری سطح رادار به عواملی چون نوع کاربرد، طراحی آنتن، نصب مکانیکی، حالت و کیفیت مدارات الکترونیکی و نرم افزار استفاده شده برای پردازش اکو به شدت وابسته است.حتی اگر اثرات تغییرات دما و فشار بی نهایت کوچک باشد.باز هم برای این پارامترها از روش های جبران سازی استفاده می شود. از دیگر تاثیراتی که بر روی دقت ابزارآلات اندازه گیری وجود دارد می توان نسبت سیگنال به نویز و تداخل امواج را نام برد.

تفکیک پذیری رنج یکی از عواملی است که بر روی دقت ترانسمیترهای سطح رادار تاثیر می گذارد. با زیر نظر داشتن فاز یک موج منحصر به فرد در داخل پوش منحنی می توان دقت ترانسمیترهای فاز یک موج سنسور رادار را افزایش داد.در فرآیند کاربردهای سطح، پالس رادار با یک پوش منحنی کار می کند. طول این پوش منحنی به پهنای باند ترانسمیتر رادار وابسته است.پهنای باند وسیع تر،پوش منحنی کوتاه تری را ایجاد می کند، که در نتیجه باعث بهبود تفکیک پذیری رنج می شود.

این تنها کاری است که می توان در مخازن ذخیره با حرکتی کند انجام داد.اگر سطح تراز از مایع صاف و آرام بوده اکو دامنه ی مناسبی داشته باشد، می توان در داخل پوش منحنی بسته ی موج فاز موج مرجع را نظاره کرد.

فرکانس بالاتر نیز سبب شیب بیشتر پوش منحنی می شود.پوش منحنی یک رادار فرکانس بالا با یک طول پالس کوتاه، شیب کافی را برای ایجاد یک ترانسمیتر سطح بسیار دقیق و مقرون به صرفه و برای کاربردهای مخازن ذخیره مهیا می کند. از سوی دیگر، سطح سنج های رادار فرکانس بالا بواسطه سطوح آشفته و متلاطم مستعد پراکندگی سیگنال می باشند.هنگامی که سطح تراز آشفته و متلاطم است یک رادار فرکانس بالا نسبت به یک رادار8/5 گیگاهرتز سیگنالی بسیار کمتر دریافت می کند. سنسور کنترل سطح رادار فرکانس پایین کمتر توسط سطوح متلاطم تحت تاثیر قرار می گیرند.همچنین یک رادار فرکانس پایین برای کاربرد های سطح مواد جامد مناسب تر می باشد.علاوه بر این، ترانسمیترهای سطح رادار فرکانس بالا به محیط های پر بخار و گرد و خاکی و همچنین تشکیل میعانات و تجمع مواد بر روی آنتن حساس تر می باشند.در فرکانس های بالا مثل 26گیگا هرتز تضعیف سیگنال بیشتری وجود دارد.یک دستگاه سطح رادار با فرکانس 8/5 گیگاهرتز در برابر تجمع محصول عملکرد بهتری را ارائه می دهد.