شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

نکات کاربردی در مورد سنسور سوئیچ پره ای

نکات کاربردی در مورد سنسور سوئیچ پره ای

توجهات کاربردی

سنسور کنترل سطح سوئیچ پره ای یک تکنیک بسیار قدیمی و تثبیت شده برای اندازه گیری سطح نقطه ای در مخازن ذخیره جامدات (مواد پودری و کلوخه ای ) می باشد .روتاری پدل میتواند از مواد گوناگونی ساخته شده باشد.اما باید توجه داشت که مواد چسبناک نباید بر روی پدال جمع شوند. ممکن است به دلیل رطوبت بالای سطوح و یا رطوبت بیش از حد محیط ، مواد فرآیند چسبناک شده و بر روی پدال تجمع رخ دهد. برای موادی با تراکم حجمی خیلی کم (وزن خیلی کم در واحد حجم) مانند آلیاژ آهن و کربن، بنتونیت و یا خاکستر بادی، وزن مواد برای متوقف کردن پدال ناکافی می باشد. برای چنین کاربردهای دشواری، پدال های خاصی طراحی شده که به همراه موتورهای با گشتاور پایین می تواند به کار گرفته شود.علاوه بر این، با تعیین مکان مناسب نصب پدال در مخزن یا انبار، و یا استفاده از یک تکنولوژی درزبندی مناسب باید از نفوذ ذرات ریز و یا گرد و خاک به درون یاطاقان شافت و موتور جلوگیری شود. برای محصولات سبک ممکن است یک پدال متعارف بسیار کوچک باشد و نتواند مقاومت کافی را ایجاد کند. در مواردی شبیه به این، باید از پدالهایی به نسبت بزرگتر استفاده شود. که نصب آن از داخل سیلو انجام می شود.

 

مزایا و معایب  

سنسور سوئیچ پره ای ارزان، ساده، و قابل اطمینان بوده و نیازی به تنظیم ندارد. به دلیل سقوط مواد، این دستگاه ها مستعد شوک، لرزش، فرسودگی، و آسیب می باشند این دستاگاه ها نیاز به تعمیر و نگهداری مکرر داشته و برای محصولات سبک ویا خیلی متراکم مناسب نمی باشند. در مخازنی که از بالا بارگیری می شوند عموما چرخ پدال نیاز به حفاظ دارد.آویزان شدن و یا تجمع مواد بر روی پدال می تواند بر روی عملکرد دستگاه اثر بگذارد.

موارد کاربرد

سنسورهای سطح موتوری برای ادازه گیری سطح پودرها، ذرات چوب، سیمان، حبوبات، ماسه، گرد سنگ،رنگ دانه ها، محصولات دانه ای، پلاستیک ها و موادی که به صورت ذرات ریز می باشند به کار می روند.

سنسورهای سوئیچ پره ای برای آشکارسازی سطح بالای مواد وهمچنین سطح پایین مواد استفاده می شوند.