شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

تکنیک های نصب سنسور اولتراسونیک

تکنیک های نصب سنسور اولتراسونیک

نصب سنسور اولتراسونیک

از انجایی که دستگاه اولتراسونیک قصد سنجش سطح را دارد، نیاز به یک مسیر بدون مانع می باشد، به طوریکه سیگنال ارسالی تنها با مواد تحت اندازه گیری برگشت داده شود. باید از نصب دستگاه سنسور اولتراسونیک در بالای مسیر فرو ریختن محصول به درون مخزن، و همچنین بازتاب های ناشی از سطوح نگه دارنده مخزن اجتناب کرد. سطح زیرین مخزن لزوما باید زاویه دار باشد به طوری که سیگنال برگشتی مستقیما به سمت فرستنده بازتابیده شده و یک اندازه گیری معتبر را حاصل کند . اگر پایین مخزن در زاویه ای باشد که سبب سیگنال از دیواره های متعدد شود، خروجی دستگاه غیر قابل پیش بینی خواهد بود.

پرتو اولتراسونیک نمی تواند باریک باشد، اما می توان برای تمرکز بیشتر امواج از یک کلاهک مخروطی استفاده کرد. همه سنسورهای اولتراسونیک یک ناحیه مرده یا فاصله بی اثر دارند که در طول آن هر گونه موج صوت را نمی توانند حس کنند. این فاصله متناظر با طول سیگنال ارسالی می باشد و از آشکار سازی سیگنال ارسالی به عنوان سیگنال برگشتی جلوگیری می کند.

-خود تمیز کنندگی

در کاربردهایی که احتمال ترشح مایعات بر روی سنسور وجود دارد ، ممکن است نیاز به پروب های خود تمیز کننده باشد. میعانات گازی ، مایعات و خاک نیز ذرات ریزی را بر سطح بسیار فعال ترانسدیوسر ایجاد میکنند. از این رو استفاده از پروب های تمیز کننده باعث کاهش تجمع و متعاقبا کاهش سرویس و نگهداری می شود.

در هنگام استفاده از سیستم های دوگانه، فرکنس هر دو ترانسدیوسر باید یکسان باشد. فاصله بی اثر نیز با نوع کاربرد تغییر می کند.

 

 


جهت مشاوره و خرید با شماره 3-44152351-011 تماس بگیرید

پشتیبانی خدمات آنلاین

سلام
چطور می تونم به شما کمک کنم؟