شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

استفاده از فولاد ضد زنگ در تولید سنسور کنترل سطح

استفاده از فولاد ضد زنگ در تولید سنسور کنترل سطح

موارد مصرف استیل ضدزنگ در ترانسمیتر کنترل سطح

فولاد ضد زنگ (استنلس استیل) معمولاً به دلیل مقاومت آن در برابر خوردگی استفاده می شود و آن را به گزینه ای طولانی مدت و مقرون به صرفه تبدیل می کند. کروم موجود در فولاد ضد زنگ (استنلس استیل) با اکسیژن واکنش می دهد و یک لایه اکسید نازک و بی اثر را در کل سطح ایجاد می کند که مقاومت در برابر خوردگی ایجاد می کند و در صورت آسیب، خود را بازسازی می کند. علاوه بر محافظت ذاتی در برابر خوردگی، فولاد ضد زنگ (استنلس استیل) اغلب برای ایجاد مقاومت در برابر خوردگی اضافی یا برای اهداف تزئینی/زیبایی شناختی پوشش داده می شود.

فولاد ضد زنگ (استنلس استیل) در طیف گسترده ای از صنایع از جمله معماری، حمل و نقل، پزشکی، انرژی، نفت خارج از ساحل، لوله ها، هوا فضا و تجهیزات برق و ابزار دقیق و غیره استفاده می شود. خانواده‌های مختلفی از فولاد ضد زنگ (استنلس استیل) با ترکیب‌های متنوعی از عناصر افزودنی وجود دارد و این خانواده‌ها بر اساس ترکیبشان به درجه‌ بندی‌های بیشتری تقسیم می‌شوند.

شرکت مدرن سیستم البرز در تولید سنسور های کنترل سطح نیز از فولاد ضد زنگ استفاده می کند. این کار علاوه بر طول عمر ترانسمیتر کنترل سطح، موجب استقامت سنسور در برابر مواد خورنده نیز می باشد.

به طور مثال در ترانسمیتر کنترل سطح راداری، قسمت شیپوری سنسور از جنس فولاد ضدزنگ یا همان اسنلس استیل می باشد.

یکی از دغدغه های صنایع مختلف مانند صنعت لبنیات که نیاز به CIP و SIP دارند، استفاده از ترانسمیتر های کنترل سطح می باشد که در برابر این مواد مقاوت کافی را داشته باشند، که همین امر سبب استفاده از استیل ضد زنگ در سنسور کنترل سطح مدل MSA-RAD62  شده است.