شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

مزایا و معایب سنسور سطح لیزری

مزایا و معایب سنسور سطح لیزری

توجهات کاربردی سنسور کنترل سطح لیزری

ترانسمیترهای لیزری که خارج از مخزن فلزی نصب شده اند می توانند سطح فرآیند را از طریق یک پنجره شیشه ای (GLASS WINDOW ) اندازه گیری کنند. این بدان معنی است که دستگاه های لیزری بدون نیاز به توقف پروسه قابل دسترسی می باشند و می توان به راحتی آنها را از سرویس خارج کرده و پس از تعمیر و عملیات نگهداری در سرویس قرار داد. در اندازه گیری سطح نوع لیزری از طول موج های بسیار کوتاه استفاده شده و پرتوهایی بسیار باریک تولید می شود. این ویژگی ها دقتی بسیار خوب و اندازه گیری غیر تماسی را برای کاربردهای مشکل فراهم می کند. با این حال ، روش لیزری نسبتا ارزان می باشد، همچنین از انواع دستگاه های رادیواکتیو از لحاظ هزینه بهتر است.

روش اندازه گیری سطح لیزری برای اندازه گیری پیوسته سطح هم مایع و هم جامد مناسب می باشد. برخی از این کاربردها شامل اندازه گیری سطح مخازن حاوی خمیر چوب ، علوفه های سبز و قهوه ای درون سیلوها، سطح آشغال های له شده، آلومینیوم مایع ، پلی اتیلن مایع، تنباکو قهوه ای و آجو می باشد. همچنین یکی از رایج ترین موارد استفاده سیستم اندازه گیری سطح لیزری بر روی کوره مقدماتی شیشه مذاب است.

 

مزایا

  • سنسور لیزری دارای اندازه گیری غیر تماسی است.
  • از آنجایی که نور نیاز به رسانه ای برای انتشار نداد ( برخلاف سنسور کنترل سطح اولتراسونیک) سنسورهای سطح مبتنی بر لیر برای سرویس های خلاء مناسب می باشند.
  • با توجه به این موضوع که پرتو لیزر تقریبا به طور کاملا موازی است، بازتاب های مزاح ناشی از پایه ها، اتالات جوش داده شده ، و مواد جمع شده برروی دیواره مخزن مشکلی اجاد نخواهد کرد.
  • مناسب بودن قیمت

 

معایب

  • مایع شفاف بدون تلاطم می تواند باعث ایجاد مشکل شود، زیرا ممکن است ترانسمیتر سطح لیزری ته مخزن را به جای طح تراز آشکار کند.
  • سطح خیلی شفاف به دلیل بازتاب نورهای جانبی میواندد ایجاد خطا کنند، و سطح تیره نیز به دلیل بازتاب ضعیف نور باعث ایجاد خطا می شوند.
  • هنگامی که در فضاهی بالا سطح مخزن بخار ، گرد و خاک ، و مه وجود داشته باشد، سیگنال اندازه گیری جذب شده و تحلیل می رود، از این رو در این موارد نباید از ترانسمیتر سطح لیزری استفاده شود.
  • کاربرد محدود

 

برای مشاوره ، خرید و استعلام قیمت سنسورهای سطح با ما در ارتباط باشید.

01144152351-3 تلفن ثابت

09118940756 واتساپ


جهت مشاوره و خرید با شماره 3-44152351-011 تماس بگیرید

پشتیبانی خدمات آنلاین

سلام
چطور می تونم به شما کمک کنم؟