شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

سنسور کنترل سطح مقاومتی

سنسور کنترل سطح مقاومتی

سنسور سطح نوار مقاومتی

به دلیل سادگی سنسورهای کنترل سطح مقاومت الکتریکی ، سهولت اندازه گیری مقدار مقاومت و راحتی تبدیل مقدار اندازه گیری شده به یک مقدار استنتاجی نشان دهنده شرایط پروسه ، در صورت امکان از دستگاه های کنترل سطح مقاومتی استفاده می شود.

آشکارسازهای سطح نوع مقاومتی از ارتباط الکتریکی بین مقاومت و شار جریان، برای اندازه گیری سطح استفاده می کنند.سنسور سطح نوار مقاومت را سنسور ( Metritape  ) نیز می نامند.

در رایج ترین طراحی از یک پروب استفاده می شود که دو نوار رسانا در داخل آن تعبیه شده است. یکی از نوارها که به عنوان پایه می باشد از استیل پوشیده شده با طلا ساخنه شده، و دیگری یک مقاومت سیمی بلند است.

نوارها در پایین به یکدیگر متصل شده اند به طوری که یک مدار الکتریکی کامل تشکیل می شود. انتهای بالایی نوار ها به یک منبع تغذیه با ولتاژ کم متصل شده است. پروب در میان یک پوشش پلاستیکی قابل انعطاف قرار گرفته گرفته است تا نوار ها از مواد ایزوله باشند.

هنگامی که پروب در یک مخزن خالی یا تانک حاوی بخار نصب شده باشد، نوارها فقط در انتهای پایینی با یکدیگر تماس دارند. هنگامی که توسط منبع تغذیه مدار تحریک می شود، یک جریان از پروب عبور می کند که می تواند به عنوان جریان مبنا در نظر گرفته شود. چنانچه سطح مواد پروسه افزایش یابد، فشار هیدرواستاتیک تا قسمتی از نوار مقاومت که در مایع قرار دارد نیرو وارد می کند. این عمل قسمتی از مدار که در زیر سطح مایع قرار دارد را اتصال کوتاه کرده، که متعاقبا مقاومت کلی به تناسب آن کاهش می یابد در بالای سطح مایع مخزن نوارها همچنان جدا از هم و به صورت اتصال باز باقی می مانند.

چنانچه المان مقاومت با نوار رسانای پایه تماس پیدا کند، به مقدار خاصی از مقاومت مدار خذف می شود. جداسازی یکنواخت سیم پیچ نوار مقاومت و مشخص بودن مقاومت در هر واحد طول، این امکان را ایجاد می کند که بتوان ارتفاع سطح مخزن را تعیین کرد. این کار را می توان با اندازه گیری تغییرات شار جریان ناشی از تغییرات مقاومت مدار انجام داد.

برای مثال در نظر بگیرید سنسور کنترل سطح مقاومتی در داخل مایع مخزن پروسه آویزان شده است. هنگامی که مخزن خالی باشد حداکثر مقدار مقاومت سنسور در دو سر سیم اتصال قرار گرفته در بالای سنسور ظاهر می شود. به عنوان مثال ، اگر سنسوری 10 متر طول داشته و مقاومت به نسبت طول 1 اهم در سانتی متر باشد، مقومت کل سنسور 1000 اهم خواهد بود از این رو هنگامی که مخزن خالی بوده ویا در شرایط سطح صفر درصد قرار داشته باشیم ، باید مقاومت  1000 اهم از دو سر سیم اتصال سنسور اندازه گیری شود.

بنابراین ، با افزایش سطح مخزن مایع ، به هان درصد شاهد کاهش مقاومت بین دو سیم اتصال سنسور می باشیم . اگر به این میزان 25درصد از طول سنسور افزایش سطح داشته باشیم ، یعنی فقط 25درصد از طول سنسور در مایع غوطه ور باشد، مقدار مقاومت کل سنسور به 75 درصد حالتی که مخزن خالی است تقلیل می یابد.

سنسورهای سطح مقاومتی مقرون به صرفه بوده و در هر نقطه دلخواه از مخزن مایع به صورت افقی یا عمودی نصب شده و سوئیچ میدهد.

برای مشاوره رایگان ، سفارش یا استعلام قیمت سنسور کنترل سطح با ما در تماس باشید.

01144152351

  09118940756

 


جهت مشاوره و خرید با شماره 3-44152351-011 تماس بگیرید

پشتیبانی خدمات آنلاین

سلام
چطور می تونم به شما کمک کنم؟