شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

نکات کاربردی سنسور سطح دیاپازونی

نکات کاربردی سنسور سطح دیاپازونی

توجهات کاربردی

سطح سنج ارتعاشی فقط برای اندازه گیری نقطه ای مناسب می باشد. سنسور کنترل سطح دیاپازونی قطعات متحرکی ندارند، مستحکم و قابل اطمینان هستند، برای موادی با چگالی کم نیز مناسب بوده ، و نیاز به تعمیر و نگهداری کمی دارند. نباید در مخازن لرزان (vibrating bins) استفاده شوند، خصوصا اگر فرکانس لرزش مخزن و چنگال نزدیک به یکدیگر باشد و علاوه بر این ، تجمع محصول بر کارایی سنسور سطح چنگالی اثر گذاشته ، و تنظیمات سوئیچ را نمی توان به سادگی تغییر داد. معمولا دستگاه های ارتعاشی در برابر موادی که از بالا به درون مخزن ریخته می شوند نیاز به یک حافظ دارند.

با رسیدن رسانه (مواد مایع و یا جامد) به چنگال ، فرکانس و دامنه ارتعاش تغییر می کند. این تغییرات پس از آشکار سازی، پردازش شده و به یک سیگنال سوئیچ تبدیل می شود. سنسور کنترل سطح دیاپازونی  می توانند برای مایعاتی با چگالی نسبی بزرگتر از 7/0 استفاده شوند. همچنین ممکن است برای آشکار سازی سطح موادی با چگالی سبک و متوسط ، و مستقل از اثر جریان دانه های ریز و پودرها به کار روند . این سنسور سطح ارتعاشی کاربردهای بسیار متنوع و وسیعی را پوشش می دهند.از آن جمله ، از پر یا خالی شدن بیش از حد مخزن ، کنترل پمپ، سوئیچ محدود کننده خرابی امن(fail safe)  بالا و پایین، و نمایش پر یا خالی بودن لوله ها را می توان عنوان کرد.

یک سنسور چنگال ارتعاشی خوب، فرکانس تحریک بالایی دارد که تضمین می کند بدون هیچ تداخلی عمل کرده و قادر به استفاده در سطوح مایع متلاطم و مخازنی با لرزش زیاد است. این تکنیک اندازه گیری برای مایعاتی با ویسکوزیته بالا بسیار مناسب بوده (زمان پاسخ طولانی تر خواهد شد) و عملکرد آن بر اثر کف (فوم) و گاز پروسه مختل نمی شود.

چنگال ارتعاشی می تواند برای آشکار سازی مایعات، جامدات و دوغاب ها استفاده شود. هنگامی که از این دستگاه در مواد پودری مرطوب استفده می شود، پدال ارتعاشی تمایل دارد که در مواد جامد دانه ای حفره ایجاد کند. اگر این اتفاق بیفتد، سنسور حفره را با فضای خالی اشتباه گرفته و منجر به خواندن نادرست می شود. باید دقت داشت که نوع چنگال استفاده شده و فرکانس رزونانس به مواد تحت اندازه گیری وابسته است .

 

برای مشاوره ، خرید و استعلام قیمت سنسورهای سطح با ما در ارتباط باشید.

01144152351-3 تلفن ثابت

09118940756 واتساپ


جهت مشاوره و خرید با شماره 3-44152351-011 تماس بگیرید

پشتیبانی خدمات آنلاین

سلام
چطور می تونم به شما کمک کنم؟