شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

اندازه گیری سطح با ترنسمیترهای فشار

اندازه گیری سطح با ترنسمیترهای فشار

اندازه گیری سطح با استفاده از فشار هیدرواستاتیک مایع

اندازه گیری دقیق حجم مایع درون مخازن ، همواره یک چالش بوده است. زمانی که مواد درون مخزن اسیدی، بازی و تحت فشار بوده و یا دمای بالایی داشته باشد این چالش چند برابر می شود. در این بخش، اندازه گیری سطح توسط ترانسمیترهای اختلاف فشاری (DP TRANSMITTER) و اثر دما و فشار روی این اندازه گیری را بررسی می کنیم.

در روش مذکور با اندازه گیری فشار ارتفاع ستون مایع درون مخزن به طور غیر مستقیم سطح آن را اندازه گیری می کنیم. فشاری که به کف مخزن اعمال می شود متناسب با فشاری است که ارتفاع مایع به مخزن اعمال می کند. این فشار را فشار هیدرواستاتیک می نامند. چنانچه سطح مخزن افزایش یابد، فشار اعمالی مایع به کف مخزن به طور خطی افزایش می یابد.

بنابراین در صورتی که چگالی نسبی مایع (S)  ثابت باشد می توان با اندازه گیری فشار، ارتفاع مایع درون مخزن را به دست آورد. کپسول اختلاف فشاری (DP)  المانی است که برای اندازه گیری فشار کف مخزن بیشترین استفاده را دارد . هنگامی که از یک ترانسمیتر اختلاف فشاری برای اندازه گیری سطح استفاده شود، آن را ترانسمیتر سطح می نامند. برای به دت آوردن بیشترین حساسیت، باید از یک کپسول فشار استفاده شود که رنج حساسیت آن نزدیک به فشار پیش بینی شده مایع تحت اندازه گیری باشد . با این حال، اغلب اوقات فشار سیستم خیلی بیشتر از فشار هیدرواستاتیک واقعی می باشد که باید اندازه گیری شود. بنابراین اگر هنگام در سرویس قرار دادان یا از  سرویس خارج کردن DP CELL فشار پروسه به طور ناگهانی فقط به یک طرف کپسول اختلاف فشاری اعمال شود، کپسول OVER RANG  شده و ممکن است آسیب ببیند و خطای اندازه گری رخ دهد.

 

برای مشاوره ، خرید و استعلام قیمت سنسورهای سطح با ما در ارتباط باشید.

01144152351-3 تلفن ثابت

09118940756 واتساپ


جهت مشاوره و خرید با شماره 3-44152351-011 تماس بگیرید

پشتیبانی خدمات آنلاین

سلام
چطور می تونم به شما کمک کنم؟