شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

TDR  در سنسور های کنترل سطح راداری

TDR در سنسور های کنترل سطح راداری

کلمه TDR  مخفف Time Domain Reflectometry بوده که معنی آن سنجش و اندازه گیری در حوزه زمان است که از این خاصیت در تکنولوژی رادار استفاده می نمایند. در تجهیزات و ترانسمیترهای سطح راداری از طرف فرستنده و در واقع همان ترانسمیتر یک پالس الکترومغناطیسی با طول یک نانوثانیه ارسال میکند که سرعت این پالس به اندازه سرعت نور می باشد.

با اندازه گیری میزان زمان رفت و برگشت امواج فرستاده شده با در نظر گرفتن میزان ثابت دی الکتریک سیال میتوان سطح سیال را اندازه گیری کرد.

برای مثال، آب دارای ثابت دی الکتریک بالا و پالس برگشت  80% از شدت اولیه خود می باشد. که این میزان برای سیالات مختلف متفاوت است.

یک TDR بازتاب را در امتداد یک هادی اندازه گیری می کند. برای اندازه گیری این انعکاس ها، TDR یک سیگنال را به هادی می فرستد و منتظر بازتاب آن می ماند. اگر هادی امپدانس یکنواخت داشته باشد و به درستی خاتمه داده شود، هیچ بازتابی رخ نخواهد داد و سیگنال برگشتی باقیمانده توسط پایانه در انتهای دیگر جذب می شود. در عوض، هنگامی که امپدانس نوسان می کند، بخشی از سیگنال فرود به منبع منعکس می شود. یک TDR اساساً شبیه رادار است.

سیگنال (یا انرژی) که از یک ناپیوستگی ارسال و منعکس می شود.

امپدانس ناپیوستگی را می توان از دامنه سیگنال منعکس شده تعیین کرد. فاصله تا امپدانس بازتابی را نیز می توان از زمان بازگشت یک پالس تعیین کرد. محدودیت این روش حداقل زمان افزایش سیستم است. زمان افزایش کل ، شامل زمان افزایش ترکیبی پالس درایو و اسیلوسکوپ یا اسکنر است که انعکاس ها را نظارت می کند.

برای مشاوره ، خرید و استعلام قیمت سنسورهای سطح با ما در ارتباط باشید.

01144152351-3 تلفن ثابت

09118940756 واتساپ

 


جهت مشاوره و خرید با شماره 3-44152351-011 تماس بگیرید

پشتیبانی خدمات آنلاین

سلام
چطور می تونم به شما کمک کنم؟