شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

کنترل سطح مخازن در صنعت دارویی

کنترل سطح مخازن در صنعت دارویی

انتخاب ترانسمیتر کنترل سطح مناسب جهت استفاده در صنایع دارویی

در تولید داروها، دقت در اندازه گیری سطح یک چالش بزرگ است. اطمینان از اینکه محصول نهایی به تلورانس های اعلام شده پایبند است به طور سنتی ساده نبوده است. اندازه ‌گیری و کنترل سطح در صنعت داروسازی با چالش‌های متفاوتی مانند نیاز به اندازه ‌گیری‌های تکراری سطح برای جلوگیری از فاجعه‌ها، هماهنگی با استانداردهای فرآیندهای زیستی، تأیید کالیبراسیون مطابق با استانداردهای ISO/FDA و قابلیت اطمینان سیستم در مواجهه با تغییر شرایط فرآیند همراه است. این صنعت شامل استفاده از میکسرها، بیوراکتورها، تخمیرکننده ها و مخازن آماده سازی است. این ظروف تحت تغییرات چگالی، دما و فشار قرار می گیرند. از این رو، دقت در اندازه گیری سطح یک کار دشوار است. برخی از ظروف دارای نازل ها و همزن های داخلی هستند که به دلیل استفاده از انواع خاصی از دستگاه های اندازه گیری سطح مکانیکی مشکل ساز می شود. موضوع دیگر این است که اعتبارسنجی کالیبراسیون فرستنده های اندازه گیری سطح اجباری است. برای این کار، حذف ظرف از خط فرآیند برای "رویه کالیبراسیون مرطوب" ضروری است.

یکی از راه کارهای دقیق و ایده آل برای کنترل سطح مخازن در صنعت دارویی استفاده از ترانسمیتر کنترل سطح راداری می باشد. ضمن اینکه صنایع غذایی هم امکان دارد SIP و CIP داشاه باشند به همین خاطر سنسور کنترل سطح راداری می تواند در این مورد هم مقاوت و شرایط لازم را داشته باشد.

راه کار دیگر نیز استفاده از ترانسمیتر کنترل سطح اولتراسونیک می باشد. این نوع از سنسور ها نیز می تواند در این صنعت کاربرد فراوانی داشته باشد ضمن اینکه نسبت به ترانسمیتر کنترل سطح راداری قیمت کمتری دارند.