شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

تکنولوژی لیزر در ترانیمتر کنترل سطح لیزری

تکنولوژی لیزر در ترانیمتر کنترل سطح لیزری

استفاده از تکنولوژی لیزر در ترانسمیتر کنترل سطح لیزری

لیزرها پرتوهای نور متمرکزی هستند که در فرکانس خاصی باقی می مانند. و از آنجایی که آنها از یک مکان به مکان دیگر با سرعت نسبتاً ثابتی حرکت می کنند، می توان از آنها برای اندازه گیری فاصله با دقت بسیار زیادی استفاده کرد.

از لیزر می توان برای اندازه گیری فاصله بدون نیاز به تماس فیزیکی استفاده کرد. همچنین لیزر می تواند به شما امکان خواندن دقیق تری را بدهند و می توانید آنها را سریعتر ضبط کنید. حتی می توانید فواصل بزرگتر را با کارایی زیاد اندازه گیری کنید.

تکنیک های اندازه گیری فاصله با لیزر

برخی از تکنیک های استفاده از ترانسمیتر کنترل سطح لیزری عبارتند از:

روش مثلثی - یک روش هندسی که برای اندازه گیری فاصله در یک محدوده وسیع استفاده می شود.

اندازه ‌گیری زمان پرواز - سیستمی که بر اساس اندازه‌ گیری زمانی است که یک پالس لیزر برای رسیدن به هدف و بازگشت به سنسور کنترل سطح لیزری انجام می‌شود.

روش تغییر فاز - از یک پرتو لیزر مدوله شده برای اندازه گیری فاصله استفاده می کند که در برخی از سنسور های کنترل سطح لیزری گنجانده شده است. این تغییر فاز مدولاسیون شدت پرتو را در ارتباط با زمان پرواز اندازه گیری می کند. و در مقایسه با تکنیک های تداخل سنجی، دقت این روش کمتر است. با این حال، به شما امکان می دهد اندازه گیری های دقیق تری را در فواصل طولانی تر توسط سنسور کنترل سطح لیزری انجام دهید.

روش مدولاسیون فرکانس - شامل استفاده از پرتوهای لیزر مدوله‌ شده با فرکانس است که به شما امکان می‌دهد فاصله را با نگاه کردن به افست فرکانس اندازه‌ گیری کنید. این کار از طریق یک گره ضربه ای از پرتو که به بیرون ارسال و دریافت شده است انجام می شود.

یک ترانسمیتر کنترل سطح لیزری می تواند به شما امکان اندازه گیری فاصله را با درجه دقت بیشتری نسبت به سایر روش های اندازه گیری بدهد.