شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

اندازه گیری سطح در سیلوهای مواد گرانولی

اندازه گیری سطح در سیلوهای مواد گرانولی

استفاده از سنسور های راداری، لیزری و اولتراسونیک در صنعت تولید پلاستیک

پلاستیک ها به یکی از رایج ترین مواد مورد استفاده در جهان تبدیل شده اند. تولید پلاستیک از دهه 1950 به طور متوسط ​​9 درصد افزایش یافته است و در حال حاضر یکی از بزرگترین صنایع تولیدی در جهان است.

 

این افزایش تقاضا برای پلاستیک به دلیل استفاده از آن به عنوان جایگزینی برای فلزات یا سایر مواد در صنایع مختلف مانند کالاهای مصرفی، خودروسازی، ساخت و ساز و الکترونیک است. صنعت پلاستیک متشکل از تولید کنندگان پلاستیک و مصرف کنندگان نهایی پلاستیک است که به آنها مبدل نیز می گویند. تولیدکنندگان پلاستیک معمولاً شرکت های بزرگ پتروشیمی و شیمیایی با فعالیت های جهانی هستند که مواد خام پلاستیکی را معمولاً به شکل گلوله های پلاستیکی تولید و عرضه می کنند. کاربران نهایی یا مبدل‌های پلاستیک مواد خام پلاستیکی را خریداری کرده و محصولات پلاستیکی متفرقه را برای بازارهای مختلف تولید می‌کنند. تولیدکنندگان پلاستیک و مبدل‌های پلاستیکی معمولاً گلوله‌های پلاستیکی را در سیلوهای بلند و باریک ذخیره می‌کنند

در سال های اخیر، سنسور کنترل سطح لیزری در کاربردهای صنعتی محبوبیت پیدا کرده است. سنسور کنترل سطح لیزری مزایای اندازه گیری دقیق و ساده را بدون تماس با مواد اندازه گیری شده ارائه می دهد. حتی مواد با ثابت دی الکتریک پایین را می توان به راحتی با فرستنده های لیزری اندازه گیری کرد. اندازه گیری سطح لیزر در حال حاضر یک فناوری بالغ است که در بسیاری از زمینه های صنعت و علم استفاده می شود.

همچنین برای اندازه گیری سطح در سیلو های مواد گرانولی می توان از ترانسمیتر کنترل سطح راداری و یا ترانسمیتر کنترل سطح اولتراسونیک نیز استفاده کرد.