شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

ترانسمیتر کنترل سطح رادرای

ترانسمیتر کنترل سطح رادرای

استفاده از سنسور کنترل سطح و فشار در کشتی سازی

صنعت کشتی سازی یکی از صنایع مهم می باشد. کشتی ها نیز می توانند مانند یک مکان مسکونی یا تجاری باشد. به همین خاطر سنسور ها جز جدا نشدنی از کشتی ها می باشند. مثلا از سنسور های کنترل سطح می توان جهت اندازه گیری سطح آب، برای کنترل فاضلاب کشتی و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد.

همچنین ترانسمیتر های فشار در کشتی سازی کاربرد زیادی دارند زیرا فشار آب دریا می تواند تاثیر زیادی در حرکت کشتی ها داشته باشند.

یکی از کاربرد ترانسمیتر های کنترل سطح در پمپ های بیلج کشتی می باشد به این صورت که بیلج ها مخازن بزرگی هستند که در پایین ترین قسمت بدنه کشتی قرار می گیرند تا پمپ بیلج را جمع آوری کرده و در نهایت آب جمع شده در کف کشتی را از بین ببرند. هنگامی که آب موجود در آبگیر به حد معینی می رسد، یک پمپ آبگیر مایع را با یک موتور الکتریکی به دریا برمی گرداند. سنسورهای سطح مایع مناسب در هر سیستم آب‌گیری مورد نیاز است تا وقتی آب به سطح بحرانی می‌رسد، پمپ را درگیر می‌کند و زمانی که آب به اندازه کافی بیرون ریخته می‌شود، از آن جدا شود. اگر آب بیش از حد بدون فعال شدن پمپ جمع شود، کشتی با خطر بیشتری برای واژگونی مواجه می شود. اگر پمپ در مواقعی که نیازی به آن نیست ادامه دهد، موتور ممکن است آسیب ببیند یا حتی کل سیستم الکتریکی کشتی را تحت فشار قرار دهد. سنسورهای سطح شناور و سوئیچ شناور سنتی با محافظ های پاشش برای کاهش تداخل تلاطم، انتخاب خوبی برای سوئیچ های پمپ آبگیر هستند.