شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

تفاوت ترانسمیتر کنترل سطح اولتراسونیک و ترانسمیتر کنترل سطح راداری

تفاوت ترانسمیتر کنترل سطح اولتراسونیک و ترانسمیتر کنترل سطح راداری

سنسور های اندازه گیری سطح اولتراسونیک در مقابل سنسور های کنترل سطح رادار

وقتی نوبت به اندازه گیری محصولات می رسد، خواه مایع باشد یا جامد، دقت ضروری است. برای سال‌ها، اپراتورهای معدن برای به دست آوردن این اطلاعات به ترانسمیتر کنترل سطح اولتراسونیک روی آورده‌اند و از امواج اولتراسونیک برای تشخیص مقادیر درون سطل، سوراخ یا انبار استفاده می‌کنند.

اما این رویکرد با طیف وسیعی از چالش‌ها برای اپراتورها همراه بوده است، یعنی تداخلی که عوامل خارجی می‌توانند در خواندن سنسور کنترل سطح اولتراسونیک داشته باشند. اندازه‌ گیری سطح اولتراسونیک، که از سیگنال پالسی هدف‌ گیری شده به سمت یک شی استفاده می‌کند و سپس در بازگشت به فرستنده منعکس می‌شود و پژواک می‌دهد، نسبت به محیط حساس است. به عبارت دیگر، می تواند توسط گرد و غبار، گرما و سایر عناصر جوی مختل شود

خوشبختانه یک جایگزین عالی وجود دارد. مانند سنسور کنترل سطح اولتراسونیک، ترانسمیتر اندازه‌ گیری سطح رادار ابزارهای غیر تماسی هستند که برای اندازه ‌گیری مایعات و جامدات در طول فرآیند استخراج استفاده می‌شوند. آنها یک پرتو مایکروویو می فرستند که به سطح برخورد می کند، منعکس می شود و به تجهیزات اجازه می دهد تا مقدار مورد نظر را تعیین کنند.

از دیگر مزایای سنسور کنترل سطح راداری نسبت به سنسور کنترل سطح اولتراسونیک، سرعت پاسخ، دقت و قابلیت اطمینان است که یک ویژگی ضروری برای دستگاهی است که در طول فرآیند استخراج مورد استفاده قرار می گیرد.