شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

ترانسمیتر کنترل سطح دما بالا

ترانسمیتر کنترل سطح دما بالا

استفاده از سنسور های کنترل سطح دما بالا در صنایع فولاد

فولاد یکی از مهم ترین مواد برای تقریباً تمام بخش ها در مهندسی عمران، در ساخت ماشین آلات و ابزار و تا مهندسی دقیق است. با توجه به شرایط سخت فرآیند و تقاضای بسیار زیاد برای مواد اولیه و انرژی، بهینه سازی فرآیندهای تولید در اولویت بالایی قرار دارد. کیفیت محصول و تکرارپذیری دسته ها از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا هزینه فرآیند را کاهش می دهد. فرآیندهای تولید آهن و فولاد نیاز به فناوری اندازه‌ گیری قوی دارند که می‌تواند عیب‌ها را به ‌طور قابل اعتماد تشخیص دهد و در عین حال مقرون ‌به ‌صرفه بودن فرآیند را در نظر بگیرد.

فولاد عمدتاً با استفاده از یکی از دو روش تولید می شود: کوره بلند یا کوره قوس الکتریکی.

کوره بلند اولین گام در تولید فولاد از اکسیدهای آهن است. اولین کوره بلند در قرن چهاردهم ظاهر شد و یک تن در روز تولید می کرد. حتی اگر تجهیزات بهبود یافته و نرخ تولید بالاتری حاصل شود، فرآیندهای داخل کوره بلند یکسان باقی می مانند. کوره بلند از کک، سنگ آهن و سنگ آهک برای تولید آهن خام استفاده می کند.

زغال سنگ به طور سنتی بخش مهمی از فرآیند تولید کک بوده است. زغال سنگ خرد شده و به صورت پودر در می آید و سپس در اجاقی قرار می گیرد که در آن در غیاب اکسیژن تا دمای 1800 درجه فارنهایت گرم می شود. با گرم شدن اجاق، زغال سنگ شروع به ذوب شدن می کند بنابراین بیشتر مواد فرار مانند روغن، قطران، هیدروژن، نیتروژن و گوگرد حذف می شوند. زغال سنگ پخته شده به نام کک پس از 18 تا 24 ساعت زمان واکنش از اجاق خارج می شود.

با توجه به موارد بالا و به دلیل اینکه دمای کاری در صنایع فولاد بسیار بالاست استفاده از سنسور هایی که توان کار کردن در دمای بالا را دارند بهترین و درست ترین پیشنهاد جهت اندازه گیری سطح مواد در مخازن می باشد.

در ادامه ترانسمیتر های کنترل سطح که تحول دمای کاری بالا را دارند، معرفی می کنیم.

سنسور سوئیچ پره ای دما بالا : از این سنسور ها برای سنجش سطح مواد جامد و پودری استفاده می شود، همچنین این نوع از سنسور ها تعیین سطح مقطعی را انجام می دهد و تا دمای 500 درجه سانتی گراد را تحمل می کنند.

ترانسمیتر کنترل سطح راداری : سه مدل از سنسور های کنترل سطح راداری RAD-62، RAD-63 و RAD-64 تحول دمای کار تا 350 درجه سانتی گراد را دارند. همچنین سطح سنج راداری از دقت بالایی برخوردار می باشد و در صورتی که نیاز به مونیتورینگ مخازن داشته باشید این مورد بهترین گزینه می باشد.