شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

سنسور کنترل سطح در تولید فوم

سنسور کنترل سطح در تولید فوم

استفاده از سطح سنج در مخازن تولید فوم

فوم ماده ای است که بوسیله حبس شدن در حباب هوا یا گاز، داخل یک جامد یا مایع ساخته می شود.

برای اندازه گیری سطح مخازن اولیه تولید فوم راه های زیادی وجود دارد و می توان در رابطه با هر مخزن با توجه به نوع مواد و طول مخزن یک مورد از راه کارهای اندازه گیری سطح مثل سنسور کنترل سطح راداری یا سنسور کنترل سطح لیزری را استفاده کرد. علاوه بر اینکه کنترل سطح در این مخازن از اهمیت بالایی برخوردار است زیر باعث بهتر شدن تولید فوم می شود.

از آن جایی که سطح سنج لیزری در مخازنی می توان کارایی داشته باشد که یا مواد جامد باشد یا مایع غیر شفاف، پس از این نوع سنسور ها نمی توان در مخازن مایع شفاف استفاده کرد.

از طرفی به دلیل وجود ترکیب گاز و مایع در بعضی از مخازن تولید فوم ها، باعث بوجود آمدن کف روی سطح مواد می گردد که این امر موجب یک چالش در اندازه گیری سطح می شود. به همین دلیل در این نوع از مخازن می توان از سنسور کنترل سطح مایع فلوتری استفاده کرد.

در برخی از مخازن نیز داشتن تماس سطح سنج با مواد باعث ایجاد خورندگی و بالا رفتن هزینه نگه داری سنسور کنترل سطح می گردد. به همین جهت بهترین گزینه استفاده از سنسور کنترل سطح راداری می باشد. زیرا ترانسمیتر کنترل سطح راداری با ارسال امواج رادار و بدون تماس مستقیم با مواد می تواند سطح دقیق و پیوسته را در اختیار اپراتور قرار دهد.

شزکت مدرن سیستم البرز تولید کننده انواع سنسور های کنترل سطح راداری، لیزری و فلوتری می باشد.