شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

کنترل سطح رادار در معدن

کنترل سطح رادار در معدن

کنترل سطح مخازن در معادن

اپراتورهای معدن برای اندازه گیری سطح به سنسور های کنترل سطح اولتراسونیک روی آورده اند و از امواج اولتراسونیک برای تشخیص مقادیر درون مخازن استفاده می کنند.

اما استفاده از ترانسمیتر های کنترل سطح اولتراسونیک با طیف وسیعی از چالش‌ها برای اپراتورها همراه بوده است، یعنی تداخلی که عوامل خارجی می‌توانند در خواندن سطح سنج اولتراسونیک داشته باشند زیاد است. سنسور اندازه‌ گیری سطح اولتراسونیک، که از سیگنال پالسی هدف ‌گیری شده به سمت یک شی استفاده می‌کند و سپس در بازگشت به فرستنده منعکس می‌شود و پژواک می‌دهد، نسبت به محیط حساس است. به عبارت دیگر، می تواند توسط گرد و غبار، گرما و سایر عناصر جوی مختل شود.

خوشبختانه یک جایگزین عالی وجود دارد. مانند سنسور های کنترل سطح اولتراسونیک، سطح سنج راداری نیز ابزارهای غیر تماسی هستند که برای اندازه ‌گیری مایعات و جامدات در طول فرآیند استخراج استفاده می‌شوند. آنها یک پرتو مایکروویو می فرستند که به سطح برخورد می کند، منعکس می شود و به تجهیزات اجازه می دهد تا مقدار مورد نظر را تعیین کنند.

در واقع می توان گفت ترانسمیتر کنترل سطح رادار روی همان اصل سنسور اولتراسونیک کار می‌کنند، که با مواد در تماس نیست، اما از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. سنسور های کنترل سطح راداری واکنش سریع دارند، با سرعت نور حرکت می‌کنند و مهم‌تر از همه، برخلاف سنسور اولتراسونیک، ترانسمیتر راداری در برابر گرد و غبار، گرما، باد، برف و سایر اثرات محیطی مصون هستند.