شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

اندازه گیری سطح در مخازن

اندازه گیری سطح در مخازن

دلایل اندازه گیری سطح مخازن

اندازه گیری سطح اغلب برای مدیریت موجودی استفاده می شود. برای ارائه کنترل خوب، اندازه گیری دقیق ضروری است و چندین دستگاه و سیستم برای اندازه گیری سطح محصول در دسترس است. هر کدام برای ارائه اندازه گیری دقیق سطح طراحی شده اند، اگرچه دقت اندازه گیری و اصول عملکرد در بین دستگاه ها متفاوت است اما تمام اندازه‌ گیری ‌های سطح شامل تعامل بین یک دستگاه، عنصر یا سیستم حسگر و یک محصول در داخل یک ظرف نگهدارنده است.

جنبه‌ های مهمی را که باید هنگام انتخاب دستگاه یا سیستم اندازه ‌گیری سطح برای یک کاربرد خاص در نظر بگیرید، و همچنین مزایا و محدودیت‌ های محصولات اندازه ‌گیری سطح را پوشش می‌دهد.

چرا سطح را اندازه گیری کنیم؟

موارد زیر اهداف سطح می باشد. اصل کارکرد - تراز - رادار - فرستنده - غیر تماسی

  • موجودی

دلیل اصلی اندازه گیری سطح، پیگیری موجودی از نظر حجم یا وزن است.

با این حال صنعت تقاضاهای خود را برای کنترل موجودی افزایش داده است. اندازه گیری سطح یکی از اجزای کلیدی در سیستم اندازه گیری مخزن برای کنترل قابل اعتماد و دقیق موجودی است.

اندازه گیری های دیگر برای کنترل موجودی دما، فشار و سطح آب است. حفظ کنترل خوب بر روی موجودی شما در چندین سال گذشته نه تنها برای اپراتورهایی که از محتوای موجود در یک مخزن ذخیره سازی استفاده می کنند، بلکه برای کل شرکت، از جمله مدیران شرکت، حسابداری، مدیران کنترل تلفات و نشت و دیگران، اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است. این نتیجه افزایش تمرکز بر ایمنی، هزینه مالکیت و ارزش محصولات ذخیره شده است.

  • انتقال حضانت

در بسیاری از موارد، میزان خرید و فروش مواد (انتقال حضانت) بر اساس موجودی است

اندازه‌ گیری سطح تبدیل به حجم یا وزن در موقعیت های انتقال حبس، دقت مورد نیاز ابزار سطح بسیار بالا است، زیرا حتی خطای 3 میلی‌متر سطح اندازه‌ گیری شده می‌تواند منجر به خطای بسیار بزرگی از نظر حجم نا مشخص شود.

دو نوع اصلی انتقال حضانت وجود دارد، حقوقی و تجاری. انتقال بازرگانی زمانی اتفاق می‌افتد که دو طرف در مورد دقت حجم مورد نیاز اندازه‌گیری و ابزارهایی که باید استفاده کنند توافق کنند. انتقال حقوقی حضانت سختگیرانه تر است و به ابزار اندازه گیری تایید شده نیاز دارد. چنین ابزارهایی دارای تاییدیه الگوی قانونی برای استفاده برای چنین استفاده ای هستند و معمولاً دقتی بهتر از 1 میلی متر دارند.