شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

کنترل سطح لیزری

کنترل سطح لیزری

سنسور کنترل سطح مخازن در صنایع پلاستیک

پلاستیک ها به یکی از رایج ترین مواد مورد استفاده در جهان تبدیل شده اند. تولید پلاستیک از دهه 1950 به طور متوسط ​​9 درصد افزایش یافته است و در حال حاضر یکی از بزرگترین صنایع تولیدی در جهان است. این افزایش تقاضا برای پلاستیک به دلیل استفاده از آن به عنوان جایگزینی برای فلزات یا سایر مواد در صنایع مختلف مانند کالاهای مصرفی، خودروسازی، ساخت و ساز و الکترونیک است.

در سال های اخیر، سنسور کنترل سطح لیزری در کاربردهای صنعتی محبوبیت پیدا کرده است. سطح سنج لیزری امکان اندازه گیری دقیق و ساده را بدون تماس با مواد اندازه گیری شده ارائه می دهد. حتی مواد با ثابت دی الکتریک پایین را می توان به راحتی با فرستنده های کنترل سطح لیزری اندازه گیری کرد. اندازه گیری سطح لیزر در حال حاضر یک فناوری بالغ است که در بسیاری از زمینه های صنعت و علم استفاده می شود. اندازه‌ گیری سطح لیزری مزایای زیادی نسبت به فناوری‌های پخش پرتو دارد، از جمله:

فناوری غیر تماسی قابلیت اطمینان را بهبود می بخشد. بنابراین، گلوله‌ های پلاستیکی به دستگاه نمی‌چسبند و قطعات متحرکی را که نیاز به تعمیر و نگهداری مکرر دارند، نمی‌شکنند، همانطور که در مورد فناوری‌های تماسی وجود دارد.

انعکاس پرتو لیزر قوی از پلاستیک، بر خلاف موج رادار می تواند با مواد ثابت دی الکتریک کم مانند گلوله های پلاستیکی کار کند

محیط معمولی گرد و غبار نیست، بنابراین مشکلی برای پرتو لیزر وجود ندارد

پرتو باریک و واگرایی کوچک که اجازه می دهد مستقیماً به پایین یک رگ مخروطی هدف گیری شود

قابل نصب در نزدیکی دیوار و بدون تأثیر ساختارهای داخلی یا شکل ظرف

اندازه گیری سطح در مراحل مختلف در فرآیند تولید و به ویژه در سیلوهای ذخیره سازی و سطل های روزانه استفاده شده است. سیلوهای ذخیره باریک و بلند هستند و آنها را به یک برنامه چالش برانگیز برای هر فناوری پخش تیر تبدیل می کند. سنسور کنترل سطح لیزری به دلیل پرتو باریک و قابلیت اندازه‌گیری تا ته سیلو کامل با موفقیت در این برنامه مورد استفاده قرار گرفته است.