شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

سنسور کنترل سطح مایع

سنسور کنترل سطح مایع

انواع کنترل سطح مایع

سنسورهای سطح مایع برای نظارت و تنظیم سطوح یک ماده خاص با جریان آزاد در یک فضای محدود استفاده می شود. این مواد معمولاً مایع هستند، اما از سنسورهای سطح مایع نیز می توان برای نظارت بر جامدات مانند پودرها استفاده کرد. انواع مختلفی از سنسورهای سطح مایع وجود دارد، و آنها کاربردهای مختلفی دارند، مثلاً در صنعتی و خانگی.

سنسورهای سطح مایع به طور گسترده در صنعت استفاده می شوند. خودروها از حسگرهای سطح مایع برای نظارت بر انواع مایعات، از جمله سوخت، روغن و گاهی اوقات مایعات تخصصی مانند روغن فرمان استفاده می کنند. سنسور کنترل سطح مایع را می‌توان در مخازن ذخیره‌سازی صنعتی، برای دوغاب ‌ها، و سنسورهای سطح آب را حتی در لوازم خانگی مانند دستگاه‌های قهوه‌ساز یافت. سنسورهای پایه سطح مایع را می توان برای شناسایی نقطه ای که در آن یک مایع به کمتر از حداقل یا بالاتر از یک سطح بالاتر می رود، استفاده کرد. بسیاری از سنسورهای کنترل سطح مایع می‌توانند مقدار خاصی از مایع را در یک ظرف نسبت به حداقل/حداکثر سطوح، برای اندازه‌گیری مداوم حجم، با جزئیات مشخص کنند.

انواع مختلفی از سنسورهای سطح مایع برای تشخیص سطح نقطه مایع استفاده می شود. برخی از انواع سنسور سطح مایع از یک شناور مغناطیسی استفاده می کنند که همراه با مایع درون ظرف بالا و پایین می رود. هنگامی که مایع و با گسترش آهنربا به سطح معینی رسید، یک کلید مغناطیسی نی فعال می شود به این نوع کنترل سطح، سنسور کنترل سطح مایع فلوتری می گویند. معمولاً یک سوئیچ به سمت بالا و پایین ظرف وجود دارد که امکان تشخیص حداقل و حداکثر سطوح مایع را فراهم می کند. بسیاری از سنسورهای کنترل سطح مایع دارای یک سپر محافظ برای محافظت از آهنربا در برابر تلاطم یا تداخل از تماس مستقیم با مایع هستند.