شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

کنترل سطح مخازن پر گرد و غبار

کنترل سطح مخازن پر گرد و غبار

اهمیت انتخاب کنترل سطح در مخازن پر گرد و غبار

یکی از دغدغه های صنایعی که در آن مخازن، مواد پودری دارند، کنترل سطح دقیق و درست می باشد. زیرا زمانی که مخازن با گرد و غبار زیاد باشند کار سنجش سطح سنسور های کنترل سطح را مختل می کنند.

به طور مثل سنسور سطح سنج لیزری که با استفاده از تکنولوژی نور سطح مخازن را می سنجد، در مخازن پر گرد و غبار نمی تواند به درستی عمل کند و عملا دچار خطا و اشتباه می شود. به همین دلیل شرکت مدرن سیستم البرز برای مخازنی که گرد و غبار زیادی دارند مانند صنایع سیمان، آرد، مواد پودری و ... که در طول یک روز کاری فرآیند پر و خالی شدن آنها بیش از یکبار باشد سنسور هایی که طراحی و ارائه نموده است. در ادامه مطلب می خواهیم این سنسور های کنترل سطح را برسی کنیم

سنسور سوئیچ پره ای

اگر برای سنجش مخزن خود نیازمند کنترل سطح مقطعی هستید سنسور سوئیچ پره ای بهترین گزینه برای شما می باشد زیرا این سنسور قیمت بسیار مناسبی دارد، هزینه تعمیر و نگهداری آن کم می باشد و از کیفیت بالایی برخوردار است. شما می توانید از این سنسور در ارتفاع های مختلف مخزن نصب کنید و کنترل سطح مقطعی را به راحتی انجام دهید. همچنین این سنسور دستور قطع و یا وصل را برای پر و خالی شدن مخزن می دهد.

سنسور کنترل سطح راداری فرکانس پایین

اگر برای کنترل سطح مخازن خود نیاز به مانیتورینگ و تعیین سطح مداوم می باشید می توانید از ترانسمیتر های کنترل سطح راداری استفاده کنید. زیرا سنسور های راداری از دقت بسیار بالایی برخوردار می باشند و می توانند بدون خطا کنترل سطح لحظه ای را در اختیار شما بگذارند.

سنسور کنترل سطح راداری فرکانس بالا

از این مدل سنسور کنترل سطح می توان در مخازنی که گرد و غبار بسیار بالایی دارند استفاده کرد. زیرا از فرکانس بالا 80 گیگاهرتز می تواند به راحتی از گرد و غبار زیاد عبور کند و کنترل سطح لحظه ای را در اختیار اپراتور ها قرار دهد. این سنسور از نظر قیمت از سنسور های کنترل سطح راداری فرکانس پایین، گران تر می باشند اما برای صنایع بالا دست، کنترل سطح لحظه ای مخازن امری بسیار مهم می باشد که ارزش خرید این مدل از سنسور های کنترل سطح را دو چندان می کند.