شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

سنسور کنترل سطح در صنایع نساجی

سنسور کنترل سطح در صنایع نساجی

موارد استفاده از سنسور کنترل سطح در صنایع نساجی

در صنایع نساجی مخازنی وجود دارد که برای اندازه گیری سطح آنها نیاز به سنسور های کنترل سطح می باشد.

یکی از این مخازن مخزن استون است. در طول تولید الیاف مصنوعی، از استون برای اشباع پارچه استفاده می شود. هر پارچه ای که تولید می شود از داخل یک حمام از استون خالص و تمیز عبور داده می شود که در آن رزین اپوکسی اضافی که برای چسباندن الیاف استفاده می شود، شسته می شود. اکثر رزین ها معمولاً پس از عملیات حرارتی پخت می شوند، رزین اپوکسی سخت نشده را می توان در این مرحله از فرآیند حذف کرد. پس از آن، استون آلوده در نظر گرفته شده و وارد یک مخزن جداگانه می شود و در آنجا طی یک فرآیند مکانیکی خاص تمیز می شود. پس از آن، حلال خالص شده در ظرف مخزن با به اصطلاح استون احیا شده پر می شود. استون ماده ای بسیار تهاجمی است که بخارات خورنده ترشح می کند و به سرعت مواد معمولی را خورده می کند. برای مخازن جداگانه با استون تمیز، آلوده و همچنین بازسازی شده، سازنده الیاف مصنوعی به یک سیستم نظارت سطح قابل اعتماد و در عین حال قوی نیاز است.

بهترین راه حل برای اندازه گیری سطح مخازن استون که اتفاقا باعث خوردگی پراب سنسور ها میشود، سنسور کنترل سطح راداری است. اولا که سطح سنج راداری به دلیل اینکه با مواد تماس ندارد می تواند گزینه خوبی باشد و دوما اینکه شرکت مدرن سیستم البرز با تولید سنسور سطح سنج راداری مدل MSA-RAD61 توانسته برای مخازنی که مواد خورنده دارند بهترین راهکار اندازه گیری سطح را ارائه دهد.

قبلا سنسور کنترل سطح خازنی برای این مخازن پیشنهاد می شد اما به دلیل اینکه سنسور سطح سنج خازنی در برابر مواد خورنده مقاوت لازم را نداشت و باعث خرابی سنسور می شد به همین دلیل سنسور کنترل سطح راداری غیر تماسی جایگزین این سنسور ها شدند.