شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

سنسور کنترل سطح در سیلو های سیمانی و فلزی

سنسور کنترل سطح در سیلو های سیمانی و فلزی

انواع سیلو ذخیره سازی مواد و نحوه اندازه گیری سطح آنها

سیلوهای ذخیره اولیه که عمدتاً توسط کشاورزان برای ذخیره انبوه ذرت استفاده می شد، در اواخر قرن نوزدهم با استفاده از چوب، آجر، سنگ یا فولاد گالوانیزه ساخته شدند. استفاده از بتن برای ساخت سیلوهای ذخیره سازی صنعت را در اوایل قرن بیستم متحول کرد و استفاده از سیلوهای ذخیره را فراتر از مزرعه گسترش داد. امروزه سیلوهای فولادی و بتنی معمولاً در صنعت برای ذخیره سازی خاکستر، زغال سنگ، آهک، سنگدانه و غیره استفاده می شوند.

تفاوت سیلوی بتنی و فلزی

سیلوهای بتنی نسبت به سیلوهای فولادی ترجیح داده می شوند زیرا آنها یک راه حل صرفه جویی در هزینه برتر هستند که می توانند برای مقاومت در برابر سایش ساینده داخلی طراحی شوند، در حالی که در مقابل فشارهایی که باعث کمانش سیلوهای فولادی می شود مقاومت می کنند.

با گذشت زمان، نگهداری سیلوهای ذخیره سازی بتنی هزینه کمتری دارد - صرفه جویی در طول عمر می تواند به 50 تا 70 درصد نسبت به ساخت و ساز فولادی برسد. از آنجایی که سازه‌های فولادی با مشکلات خوردگی پرهزینه مبارزه می‌کنند - به خصوص زمانی که محتویات دارای رطوبت یا خورنده هستند - تعمیر منظم نواحی زنگ‌زده و همچنین تمیز کردن و رنگ‌آمیزی بیرونی مورد نیاز است. علاوه بر این، سیلوهای فولادی اغلب نیاز به تعمیرات داخلی دارند که نیاز به تخلیه سیلو دارند که باعث خرابی و ناراحتی پرهزینه می شود.

سیلوهای سیمان نمی توانند زنگ بزنند و نیازی به رنگ آمیزی یا تمیز کردن خارجی ندارند. علاوه بر این، تعمیرات معمولاً در خارج از سیلوهای بتنی بدون ایجاد اختلال در محتویات داخل انجام می شود.

استفاده از سنسور کنترل سطح مناسب در سیلو های بتنی و فلزی

یکی از مواردی که باید برای انتخاب سنسور کنترل سطح مورد بررسی قرار بگیرد، جنس خود سیلو می باشد که فلزی یا بتنی است. سیلو های فلزی برای نصب سنسور کنترل سطح راحت تر است و سرعت نصب را بیشتر می کند. اما برای نصب سنسور کنترل سطح در مخازن بتنی حتما باید از قبل محل نصب سنسور سطح سنج را در آن تعبیه کرد زیرا به ایجاد برش در سیلوی های بتنی امکان ترک خورد آن وجود دارد و باعث ورود آب و هوا به داخل سیلو میشود و از همه مهم تر ممکن است ترک بوجود آمده در سیلوی بتنی به مرور زمان موجب تخریب کامل آن شود. به همین دلیل معمولا در زمان تولید سیلوی بتنی مورد مصرف آن مشخص می گردد و محل نصب سنسور اندازه گیری سطح را در آن در نظر می گیرند.