شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

سنسور کنترل سطح در مخازن قیر

سنسور کنترل سطح در مخازن قیر

انتخاب بهترین سنسور اندازه گیری سطح برای مخازن قیر

اندازه گیری دقیق و موثر سطح، کلید عملکرد ایمن و کارآمد مخازن قیر است. ذخیره و تخلیه قیر یک عملیات خطرناک و لزوماً پیچیده است که برای جلوگیری از پر شدن بیش از حد و نشت و محافظت از افراد باید بالاترین استانداردهای ایمنی را رعایت کند. این مقاله به بخش کلیدی این عملیات - اندازه گیری سطح می پردازد.

یکی از مواردی که باید در رابطه با سنجش سطح مخازن قیر به آن بسیار توجه کرد استفاده از سنسور کنترل سطحی می باشد تحمل دمای بالا در داشته باشد زیرا مخازن قیر به دلیل رقیق شدن نیاز دارد که در دمای بالا مواد را ذخیر کند. ضمن اینکه قیر ماده ای چسبنده و اشتعال زا هم می باشد به همین جهت بهتر است از سنسور کنترل سطحی استفاده کنیم که غیر تماسی باشد و همچنین قابلیت ضد انفجار را هم داشته باشد که ایجاد جرقه و بوجود آمدن آتش در داخل مخزن جلوگیری کند.

بهترین گزینه برای اندازه گیری سطح مواد در مخازن نگه داری قیر سنسور کنترل سطح راداری می باشد. زیرا سنسور های کنترل سطح راداری قابلیت تحما دمای بالا را دارد. همچنین به دلیل تماسی نبودن آن با مواد باعث می شود که چسبندگی مواد روی آن تاثیر نگذارد و فلنج اتصال سنسور راداری با مخزن دیرتر داغ شود.

ترانسمیتر کنترل سطح راداری به دلیل استفاده از فرکانس بالا می تواند به صورت دقیق اندازه قیر داخل مخازن را به اپراتور اعلام کند، ضمن اینکه قابلیت ضد انفجار بودن سنسور سطح سنج راداری باعث می شود یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده در این مخازن باشد.