شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

انواع سنسور کنترل سطح و کاربرد آن

انواع سنسور کنترل سطح و کاربرد آن

سنسور کنترل سطح در صنعت لوازم و تحریر

صنعت لوازم و تحریر هم همانند بقیه صنایع نیازمند مواد اولیه برای تولید محصولات مختلف می باشد. مثلا برای تولید خودکار نیاز به جوهر، پلاستیک، ساچمه به عنوان سر خودکار و .. می باشیم. تمام این مواد در مخازن مخصوص به خود ذخیره و نگهداری می شوند و باید حجم و مقدار مواد در این مخازن نیز کنترل شود.

سنسور کنترل سطح نیز می تواند برای مخازن مختلف کاربرد و نقش به سزایی در این صنعت داشته باشد. به طور مثال برای اندازه گیری سطح مخازن جوهر خودکار بهتر است از سنسور کنترل سطح لیزری استفاده کنیم زیرا به دلیل تیره بودن رنگ مواد نور را از خود عبور نمی دهد به همین جهت می تواند یک گزینه مناسب برای این مخازن باشد زیرا سطح سنج لیزری علاوه بر دقت بالا و عملکرد سریع به نسبت سنسور های کنترل سطح راداری از قیمت کمتری برخوردار میباشد.

برای مخازن نگهداری ساچمه های فلزی که به عنوان سر خودکار استفاده می شود می توان از سنسور کنترل سطح سوئیچ پره ای استفاده کنیم زیرا در این مخازن عموما کنترل سطح لحظه ای کاربرد ندارد و کنترل سطح مقطعی نیز برای تولید کننده کفایت می کند. سنسور کنترل سطح سوئیچ پره ای با کیفیت بالا و قیمت مناسب بهترین گزینه برای کنترل سطح مخازن نگه داری ساچمه های خودکار می باشد.

در مورد پلاستیک مورد استفاده در خودکارها و کنترل سطح مخازن آن ها نیز می توان از سنسور کنترل سطح راداری استفاده کنیم زیرا در این مخازن کنترل سطح لحظه ای بسیار مهم می باشد. ترانسمیتر کنترل سطح راداری علاوه کنترل سطح دقیق مخازن به صورت لحظه ای می تواند کمک بسیاری در هزینه های تولید محصولات داشته باشد.