شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

انواع آنتن در سنسور کنترل سطح راداری

انواع آنتن در سنسور کنترل سطح راداری

موارد مهم در انتخاب سنسور کنترل سطح راداری

سنسور سطح رادار در حال حاضر یک ابزار تشخیص ضروری در صنعت اندازه گیری سطح است. از آنجایی که سطح سنج مایع راداری نسبت به محصولات مشابه تماسی و غیر تماسی مزایای بیشتری دارد، در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارد.

نوع آنتن سنسور کنترل سطح رادار

آنتن بخش مهمی از سنسور کنترل سطح رادار برای اندازه گیری سطح مایع است. انتخاب سطح سنج راداری عمدتاً در انتخاب نوع آنتن مناسب است. سه نوع اصلی از آنتن های سطح سنج رادار غیر تماسی وجود دارد: آنتن شیپوری (هورم)، آنتن سهموی و آنتن مسطح.

 

آنتن هورم در سنسور کنترل سطح راداری - آنتن هورم از روش انتقال منبع نقطه ای استفاده می کند و موج رادار یک موج کروی واگرا است که عمدتاً برای اندازه گیری سطح مایع مخزن طاقدار استفاده می شود که به لوله راهنمای موج نیاز ندارد. از آنجایی که کل آنتن زنگ در مخزن ذخیره سازی قرار دارد و تقریباً با دمای محیط تانک برابری می کند، می توان از ایجاد تراکم در آنتن جلوگیری کرد.

 

آنتن سهمی - آنتن سهمی از روش انتقال منبع نقطه ای نیز استفاده می کند و موج رادار یک موج کروی واگرا است که امکان نصب در نزدیکی دیواره مخزن را فراهم می کند. معمولاً در مخازن طاق دار استفاده می شود، محیط عمدتاً روغن مومی، روغن باقیمانده، آسفالت و سایر فرآورده های نفتی چسبناک و متراکم پذیر با دمای بالا است. پایین مخزن ذخیره سازی مجهز به کویل بخار گرم شده است. بخار تولید شده در مخزن در دمای بالا (حدود 200 درجه سانتیگراد) موجب چسبیدن مواد به سطح آنتن کنترل سطح راداری می شود که بر اندازه گیری دقیق سطح سنج راداری تأثیر می گذارد.علاوه بر این، پرتو باریک آنتن سهموی باعث می شود انرژی موج رادار متمرکز تر شود و فوکوس خوب باشد که می تواند دقت اندازه گیری بالایی را تضمین کند.

 

آنتن مسطح- فناوری آنتن مسطح (که فناوری آنتن آرایه ای نیز نامیده می شود) از روش انتقال چند منبعی استفاده می کند. در مقایسه با یک منبع تک نقطه ای، اندازه گیری آن بر اساس یک صفحه است تا یک نقطه خاص، بنابراین موج رادار ساطع شده یک موج مارپیچی صفحه است. به طور عمده برای اندازه گیری سطح مایع مخزن سقف شناور داخلی (خارجی) نصب شده با موج بر استفاده می شود. موج رادار ساطع شده از آنتن مسطح دارای ویژگی های پرتو باریک و انرژی متمرکز است، بنابراین انرژی قسمت در تماس با دیواره لوله موج بر بسیار ناچیز است و تأثیر ناهمواری دیواره داخلی موج بر نیز می باشد.