شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

سنسور کنترل سطح راداری برای مخازن مایعات

سنسور کنترل سطح راداری برای مخازن مایعات

عوامل موثر بر فاصله اندازه گیری سنسور کنترل سطح راداری

محیط مایع نیز بر دامنه اندازه گیری سنسور کنترل سطح راداری تأثیر می گذارد. تاثیر خواص فیزیکی محیط اندازه گیری شده برای محدوده اندازه گیری بسیار زیاد است: اگر ثابت دی الکتریک مایع کوچک باشد، فاصله اندازه گیری سطح سنج رادار به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد و محدوده اندازه گیری را کاهش می دهد. دامنه؛ اگر ثابت دی الکتریک مایع بزرگ باشد، فاصله اندازه گیری کنترل سطح راداری کمتر تحت تأثیر قرار می گیرد، که باعث افزایش دامنه اندازه گیری می شود. به منظور اطمینان از دقت اندازه گیری بالا، مایعات را می توان به چهار دسته تقسیم کرد: : A، B، C و D.

کلاس : A مایعات غیر رسانا، مانند پروپان و غیره، ثابت دی الکتریک به طور کلی کمتر از 1.4 است، که تأثیر زیادی بر فاصله اندازه گیری دارد و محدوده اندازه گیری را  برای سنسور کنترل سطح راداری کوچک می کند.

 

کلاس : B مایعات غیر رسانا، مانند نفت و غیره، ثابت دی الکتریک به طور کلی بین 1.9 و 4 است که تأثیر زیادی در فاصله اندازه گیری دارد و محدوده اندازه گیری برای سنسور سطح سنج راداری را متوسط ​​در نظر می گیرد..

 

کلاس : C مانند اسید غلیظ، سرکه حلال آلی، مخلوط روغن و آب و غیره، ثابت دی الکتریک به طور کلی بین 4 تا 10 است که تأثیر کمی بر فاصله اندازه گیری دارد و تاثیر زیادی در دامنه اندازه گیری ترانسمیتر کنترل سطح راداری دارد.

 

کلاس  : D مایع رسانا مانند محلول آبی، اسید رقیق شده و قلیایی و غیره، ثابت دی الکتریک از 10 فراتر رفته است که تأثیر کمی بر فاصله اندازه گیری دارد و بیشترین دامنه اندازه گیری را دارد.

 

اگر مایع اندازه گیری کنسرو شده باشد، دقت اندازه گیری سطح سنج رادار تحت تأثیر قرار نمی گیرد. اگر سطح مایع دارای امواج باشد، بر اندازه گیری تأثیر می گذارد.