شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

بررسی انواع سنسور کنترل سطح مخازن

بررسی انواع سنسور کنترل سطح مخازن

انواع سنسور کنترل سطح مخازن

صنعت ابزار دقیق و اتوماسیون صنعتی مشکلات بزرگی را در صنایع و برای تولید کننده از بین برده اند. یکی از این ابزار های پر کاربرد و حیاتی برای صنایع، سنسور کنترل سطح می باشد.

هر صنعتی که محصولی را تولید می کند، برای نگه داری مواد اولیه خود نیازمند مخازن می باشد. زمانی که این مواد حجم زیادی داشته باشند و مخازن بزرگ باشند دیگر کنترل حجم مواد داخل کار شدنی نیست، مخصوصا اگر تعداد مخازن در یک کارخانه بیش از 2 یا 3 عدد باشد، این امر دشوار تر می شود. سنسور های کنترل سطح می توانند این مساله را به راحتی برای تولید کننده ها حل کنند، کافیست برای انتخاب مناسب ترین نوع سنسور سطح سنج به چند مورد توجه کرد که در ادامه به آن می پردازیم.

  • جنس مواد داخل مخزن

اینکه جنس مواد داخل مخزن مایع باشد یا جامد مهم هست، حتی نوع مایع بودن و جامد بودن آن نیز اهمیت دارد، به طور مثال سنسور کنترل سطح فلوتری فقط جهت کنترل سطح مایعات مورد استفاده قرار می گیرد. دیگر مواردی که به آن باید توجه شود، اشتعال زا بودن یا نبودن، خورنده بودن و ... می باشد

  • جنس مخزن

جنس بدنه مخزن نیز می تواند در انتخاب نوع سنسور کنترل سطح تاثیر گذار باشد، به طور مثال مخازن فلزی قابلیت بیشتری برای نصب سنسور کنترل سطح در هر کجای مخزن را دارند.

  • ارتفاع مخزن

پس از بررسی جنس مواد داخل و بدنه مخزن، ارتفاع مخزن نیز بسیار مهم می باشد. مثلا برای کنترل سطح مخازن بزرگ بهترین گزینه استفاده از سنسور کنترل سطح راداری می باشد.

  • نوع کنترل سطح مخزن (مقطعی یا لحظه ای)

نیاز خود را از کنترل سطح مخزن دریابیم، زمانی که شما نیازمند کنترل یک سطح خاص از مخزن می باشید و نیازمند کنترل سطح لحظه ای نمی باشید بهترین گزینه براش مخازن پودری و کلوخه ای سنسور کنترل سطح سوئیچ پره ای می باشد. اما اگر مانیتورینگ مخازن را باید داشته باشید می توانید از تکنولوژی های دیگر استفاده شده در سنسور کنترل سطح مانند رادار استفاده کنید.

  • بودجه

مورد آخر بررسی بودجه ای است که برای خرید سنسور کنترل سطح در نظر دارید، با توجه به بررسی 4 مورد بالا در نهایت مبحث هزینه نیز برای صنایع و تولید کننده مهم می باشد به همین جهت باید به این مورد هم توجه شود.

پس از بررسی این پنج مورد می توان بهترین و کاربردی ترین سنسور کنترل سطح را انتخاب و استفاده کرد.

شرکت مدرن سیتسم البرز تولید کننده انواع سنسور کنترل سطح راداری، سنسور سوئیچ پره ای، سنسور کنترل سطح اولتراسونیک، سنسور کنترل سطح مایعات و ... با برند MSA می باشد.