شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

سنسور کنترل سطح رادار در مخازن آمونیاک

سنسور کنترل سطح رادار در مخازن آمونیاک

انتخاب نوع سنسور کنترل سطح رادار در مخازن آمونیاک

آمونیاک به طور گسترده در بسیاری از فرآیندها در صنایع شیمیایی استفاده می شود. از جمله مواد اولیه برای تولید کود است. همچنین به عنوان یک عامل تمیز کننده، ضد عفونی کننده به صورت صنعتی استفاده می شود. آمونیاک معمولاً به صورت خشک ذخیره می شود. اندازه گیری دقیق سطح در آن مخازن تحت فشار دشوار است، زیرا آمونیاک تمایل به تغییر بین حالت مایع و بخار دارد.

آمونیاک معمولاً به صورت مایع در ظروف تحت فشار ذخیره می شود و به دلیل تمایل آن به تغییر بین حالت مایع و بخار با تغییر فشار و دما می تواند یک ترکیب بسیار دشوار برای اندازه گیری مطمئن باشد. علاوه بر این، سطح سیال در حین حرکت بین حالت ها تمایل به جوشیدن دارد و بخارات سنگین می توانند بر دقت اندازه گیری تأثیر بگذارند. آمونیاک خطرناک و محرک است.

جوشاندن در سطح این عیب را دارد که دستگاه های سطح مبتنی بر جابجایی اغلب نتایج متناقضی را ارائه می دهند که با سطح واقعی مطابقت ندارند. علاوه بر این، تماس با آمونیاک سوزاننده به این معنی است که تعمیر و نگهداری مکرر برای جایگزینی قطعات مورد نیاز است.

مناسب ترین گزینه برای اندازه گیری سطح مواد در مخازن آمونیاک استفاده از سنسور کنترل سطح رادار می باشد. همان طور که می دانید سنسور های کنترل سطح رادار در دو نوع فرکانس بالا و فرکانس پایین تولید می شوند که برای مخازن آمونیاک نوع فرکانس پایین مناسب تر می باشد.

همچنین سنسور کنترل سطح رادار با توجه به ضد انفجار بودن آن موجب امنیت بیشتر در روند اندازه گیری می شود.